Vattenskidor

FredrikB

Ny medlem
Vattenskidor
Så jävla kul, skönt som fan när det är lugnt vatten, lärde mig och åka på en skida förra sommaren. Ska kanske köpa en Wakeboard nu till sommaren.

Vattenskidor
Själv har jag aldrig testat wakeboard. Måste ändå säga att det finns
mycket skönt att uppleva med en vattenskida under fötterna.
Visserligen kan man ju självklart inte hoppa och tricka som med en
wakeboard, men att lära sig svänga ordentligt och dra upp riktiga
"sprut" det är kärlek...

Vattenskidor
Jag köpte en wake förra våren, men åkte ändå mest på vattenskidorna i somras. Det är så svårt att tänka om och stå åt sidan när man är van att åka skidor. Men till sommaren ska jag hårdträna tills jag kan åka ordentligt. Det är ju sååå kul att leka i vattnet! Fick tag i en wakeboard för 3500 kr som egentligen kostar 6000. Kolla in skimarines hemsida.

Extrem-Ida

Vattenskidor
Wakeboard är grymt kul! Gör bara så fruktansvärt ont när man kraschar! Vilket man gör gasnka ofta om man försöker lära sig nya saker :-).

Vattenskidor
Jag kör både vattenskidor och wakeboard. Jag kör på enskida fast jag börjar tycka att det är rätt tråkigt. Det är så jävla enformigt men det e väldigt skönt att åka. Wakeboard är fett kul jag kan inte så många trick bara 180, frontgrab, tailgrab, fiftyfifty ochså vidare. 360 o shit verkar så jävla svårt. Det som e skönt med wakeboard är att man inte slår sig så mycket, det e inte som skateboard och skidor. Om du ska köpa en wakeboard eller vattenskida ska du lätt köpa hos "Lasse Björk" på södermalm. Han var typ bäst i världen på vattenskidor när han var ung, och hans son är/var 3:e bäst i världen för 1-4 år sedan. Jag köpte en begagnad wakeboard som hans son hade haft.

//hugo

Vattenskidor
jag åker både vatten skidor och wakeboard! vatten skidor är grymt kul! speciellt trick skidor! går ju göra det mesta sen hoppa!( har ett "riktigt hopp! 180cm högt) och åka runt båten! wakeboard är jag inte lika duktig på!men riktigt roligt sätter 180 lite några få grabs kavaddar oftast på 360. aa sålde min wakeboard nyss! ny köp på gång! har ett x antal par vattenskidor:P men mitt tips är att gå med i en klubb! riktigt kul bra båtar! skidor, hopp mm lättare och lära sig också!

Vattenskidor
Åker också gärna vattenskidor. Ska prova Wakeboard i sommar.
Men håller med , dt är känsla att glida fram på en skida , när sjön är spegelblank och man kan "luta" så mycket utåt att man nästan ligger i vatten. Ska lära mig att hoppa på en skida också. Kan på 2 , men det e lite svårt att göra trix på dom =P.

I sommras var vi ute och åkte klockan 2 ¨på natten i augusti, varmt , och det ända ljust var från den nedgående somen bakom horrisonten. Nog mitt bästa minne faktiskt från vattenskidorna , vad är erat? :-)

Vattenskidor
Jupp, wake o skida var det här!

Hman: Enformigt med skida? Bara korta lina/gå ner längre/öka farten eller börja åka bana, sjuuukt kul!

da_Eric: Nattåken är de bästa, jobbigt om man ramlar bara, tar jaevla tid innan man kommer upp igen bara, inte så att polarna drar järnet runt igen direkt, hoho.

Fan också, kan ju inte börja dra upp sommarminnen mitt i skidsäsongen får ju abstinens ju!

Vattenskidor
så jävla soft med vattenskidor!! både trick å vanliga fast då en skida..
tänk att hänga handtaget på foten och åka nåra meter, sen vända te baklänges... mmmmm va härlit!

Vattenskidor
ÅKa baklänges är vell ingen konst...kom och snacka om härligt när ni kan hoppa 50 meter i ett vattenskid hopp eller göra 7 olika volter eller kanske åka igenom en slalom bara på en skida i 58 km/h då kan man snacka om adrenalin kickar...okey allihopa ta inte det där på fel sätt...jag går nämligen på Vattenskidgymnasium och är med i svenska landslaget i vattenskidor men jag tycker att det kuyl att det är så pass många som åker vattenskidor iaf. om ni vill åka efter en riktig vattenskid båt som har 330 hästkrafter och går i 80 km/h så är det bara att höra av er så fixar jag det=)

men ha den bra fortsättning på vintern så ses vi kanske till sommarn

//Nicklas Korsár

Vattenskidor
Eric_W sa:
Åker också gärna vattenskidor. Ska prova Wakeboard i sommar.
Men håller med , dt är känsla att glida fram på en skida , när sjön är spegelblank och man kan "luta" så mycket utåt att man nästan ligger i vatten. Ska lära mig att hoppa på en skida också. Kan på 2 , men det e lite svårt att göra trix på dom =P.

I sommras var vi ute och åkte klockan 2 ¨på natten i augusti, varmt , och det ända ljust var från den nedgående somen bakom horrisonten. Nog mitt bästa minne faktiskt från vattenskidorna , vad är erat? :-)
mitt bästa minne var nog första gången jag klarade av att sparka av mej ena skidan och åka på en. det var ganska roligt för första gången jag testadehittade jag inte den extrabindningen som sitter bak. så jag åkte skitlänge på ett ben :P sen typ 4:e gången jag skulle åka på en och då hade jag åkt en stund så råkade jag dra ut bakre foten så jag åkte på en i ca 15 sekunder sen fick jag tillbaka den igen. låter kanske inte så grymmt men det såg jävligt coolt ut.

Vattenskidor
Drogo sa:
Kolla på www.vattensport.nu de mycket fina grejer, bla. o´brien.
Vattensport.nu har ingen egen butik.

Kolla t.ex. www.froggy.se, de har både vattenskidor och wakeboards.

Jag tycker att Froggy är sveriges ledande wakeboard-butik, dom har bra koll på grejerna och där hittar man riktigt fina wakeboards till riktigt bra priser. Jag köpte själv en wakeboard därifrån för 3800 kr, här i Uppsala skulle om ha 6500 kr för exakt samma grejer!

www.froggy.se

Vattenskidor
alla ni som tror att man inte kan tricka på vattenskidor har så grovt fel.och alla ni som tror att man trickar på två skidor har också fel. och alla ni som tror att man trickar på en slalomskida, alltså en sån där lång skida, har också fel.

när man trickar på vattenskidor trickar man oftast på en skida. man kan göra 540, 720 å en MASSA volter.

ja kan lägga upp en video lite senare i somma med vattenskids åkning och liet undervisning på vad som är skillnaden på wakeboard och vattenskidor

Vattenskidor
jokke_900 sa:
alla ni som tror att man inte kan tricka på vattenskidor har så grovt fel.och alla ni som tror att man trickar på två skidor har också fel. och alla ni som tror att man trickar på en slalomskida, alltså en sån där lång skida, har också fel.

när man trickar på vattenskidor trickar man oftast på en skida. man kan göra 540, 720 å en MASSA volter.

ja kan lägga upp en video lite senare i somma med vattenskids åkning och liet undervisning på vad som är skillnaden på wakeboard och vattenskidor
Säger bara en sak. kolla in denna hemsida: http://nationswakeski.com/

Vattenskidor
Jag gillar inte wake eller skidor på vatten alls, för jag kan inte det så bra... Men har åkt ring och det e sjukt skoj, fast vår egna båt e för långsam för att dra ring så jag åker hos min kompis pappas brors sons flickväns föräldrars ställe, dom har en jättesnabb båt! Den gör 40 kilometer!

Vattenskidor
mholm sa:
jokke_900 sa:

Säger bara en sak. kolla in denna hemsida: http://nationswakeski.com/
det där är ej nåra trickskidor. d där är nåra nya skidor som inte ingår tävligsmässigt i kategorin vattenskidor. en trick skida har inga twintip. och det där var ej ett par slalomskidor. d va dom för korta för

Vattenskidor
Själv har jag aldrig testat wakeboard. Måste ändå säga att det finns
mycket skönt att uppleva med en vattenskida under fötterna.
Visserligen kan man ju självklart inte hoppa och tricka som med en
wakeboard, men att lära sig svänga ordentligt och dra upp riktiga
"sprut" det är kärlek...
Du kan vist hoppa tricksa som wakeboard du kör bara efter en Wakeboardbåt eller i en wakeboard park så kan du typ köra som was

Vattenskidor
Uj vad gammal jag känner mig när jag inser att internet fanns för folket för 22 år sedan.
22 år sen, det borde ju vara typ början på 90talet….
Jodå det fanns parker då, jag åkte en del wakeskate. Fanns nån i Täby norr om Stockholm vill jag minnas och vid Arlanda, Fagersta måste haft sin också.

Vattenskidor
Uj vad gammal jag känner mig när jag inser att internet fanns för folket för 22 år sedan.
22 år sen, det borde ju vara typ början på 90talet….
Jodå det fanns parker då, jag åkte en del wakeskate. Fanns nån i Täby norr om Stockholm vill jag minnas och vid Arlanda, Fagersta måste haft sin också.
Youtubes äldsta video är 19 år gammal :)

Just ja, Arlandas wake känner man ju till.

Tillbaka
Topp