vem är bäst?

Maximilliam

Ny medlem
vem är bäst?
Tja freeride! ville bara veta vilken skiåkare/newschooler/jibber/freestyler som ni tycker är bäst i värlen på att hoppa, raila, jibba eller steeza. vem kan bäst trick? vem har bäst stil? vem är mest nyskapande? är det jon eller tom, eller non helt superunknowned? motivera!

vem är bäst?
Jon har alltid och kommer alltid vara en förebild, han pushar sporten men gör den samtidigt lite för lik skrobatik, så de blir som dubbelmoral typ hehe. Både bra och dåligt. Tom är rolig att se på när han railar,
Jacob är ju en av världens bästa nu också iochmed hans ursnygga dubbelcorks. Dock ganska tråkgit att se när han bara åker känns som att han fastnat i flatspinens tema, visst snyggt men de blir tråkigt tillslut, Som simon dumont, Jag gillar han i PIPEN* men de finns ingen mer förutsägbar kille i slopen och big airen , alltid misty 7,9,10 länge sen man såg ngt sw med han känns det som.

Skulle också vilja påstå att henrik harlaut faktiskt klättrar hela tiden, har railen, han har stora snurrar och han har stil snurrar, och dubbelflipp,

Senast ändrad:
vem är bäst?
Pizzaaugust sa:
Jon har alltid och kommer alltid vara en förebild, han pushar sporten men gör den samtidigt lite för lik skrobatik, så de blir som dubbelmoral typ hehe. Både bra och dåligt. Tom är rolig att se på när han railar,
Jacob är ju en av världens bästa nu också iochmed hans ursnygga dubbelcorks. Dock ganska tråkgit att se när han bara åker känns som att han fastnat i flatspinens tema, visst snyggt men de blir tråkigt tillslut, Som simon dumont, Jag gillar han i parken men de finns ingen mer förutsägbar kille i slopen och big airen , alltid misty 7,9,10 länge sen man såg ngt sw med han känns det som.

Skulle också vilja påstå att henrik harlaut faktiskt klättrar hela tiden, har railen, han har stora snurrar och han har stil snurrar, och dubbelflipp,
Du läser mina tankar o.O

vem är bäst?
Den absolut bästa skidåkaren jusst nu, och då syftar jag endast på åkning, inte som jon med events och pushade av sporten.. utan åkmässigt, är Andreas Håtveit.

Det bevisade han klart och tydligt på Winter Xgames när han tog hem 1a platsen..
Han kan allt, BOTH WAYS. lägger man sw 12 med bera grab åt båda hållen, dubbel cork 10 åt båda hållen (ja jacob kan ju faktiskt de tricket, ÅT ETT HÅLL!!)

I halfpipe är han duktig som faasen också och behöver vi ens börja snacka om rails? alla som sett hans delar i Skifilm.nu's senaste filmer borde förstått att han kör lika hårt på handrals som tom wallisch typ, med vissa undantag.

Mångsidigare parkåkare får man leta efter, han är sjukt duktig på allt.. och inte som Jon tex som kickar ass i hopp men inte alls är lika bra i pipe och rails.

Andreas Håtveit is the man, kan inte komma på någon skidåkare som är så allaround som han i parken.

det är min åsikt!

Sen kan man ju börja snacka om stil och nyskapande, då har vi en helt annan hög me skidåkare som man kan ta upp.. fast det var ju inte det som var frågan... haha :)

vem är bäst?
Tycker Laurent Favre och Travis Heed kört snyggast genom åren.

Bäst på spins: H Harlaut, Håtveit, TJ

Pushat mest: Wallisch, Corey Vanular, Tanner, Jon, Pollard, Christian Bieri

Mest nyskapande: Wallisch, Tanner, Gus Kenworthy, H Harlaut, Scott Vail

Pipe: Tanner, Dumont, Olenick

Rails: Wallisch,HH,Casabon, Nick Martini, Antoine Caron och Travis Heed ( för stilen)

Senast ändrad:
vem är bäst?
Skönaste stilen har ju Tanner Rainville som är ju bara allt för skön i park. Men Hh är på uppgång och är satana så progressiva så man kan vara så jag skulle inte vara förvånad om han tar över helt och hållet om kanske 2/3 år?

Fast ingen slår min personlige favort Simon Dumont!!!! :D

Ha en go kväll alla freerajders för nu ska jag fan sova!

vem är bäst?
jeppenator sa:
Den absolut bästa skidåkaren jusst nu, och då syftar jag endast på åkning, inte som jon med events och pushade av sporten.. utan åkmässigt, är Andreas Håtveit.

Det bevisade han klart och tydligt på Winter Xgames när han tog hem 1a platsen..
Han kan allt, BOTH WAYS. lägger man sw 12 med bera grab åt båda hållen, dubbel cork 10 åt båda hållen (ja jacob kan ju faktiskt de tricket, ÅT ETT HÅLL!!)

I halfpipe är han duktig som faasen också och behöver vi ens börja snacka om rails? alla som sett hans delar i Skifilm.nu's senaste filmer borde förstått att han kör lika hårt på handrals som tom wallisch typ, med vissa undantag.

Mångsidigare parkåkare får man leta efter, han är sjukt duktig på allt.. och inte som Jon tex som kickar ass i hopp men inte alls är lika bra i pipe och rails.

Andreas Håtveit is the man, kan inte komma på någon skidåkare som är så allaround som han i parken.

det är min åsikt!

Sen kan man ju börja snacka om stil och nyskapande, då har vi en helt annan hög me skidåkare som man kan ta upp.. fast det var ju inte det som var frågan... haha :)
Tänkte skriva ett liknande inlägg direkt jag såg tråden men du hann före..

vem är bäst?
tror det finns en sån här sida redan, men men..

när ja såg håtveit i x-games så var han enligt mig väRLDENS BÄSTA ÅKARE. har aldrig sett så sjuka skills. och han äger på rails också.

vem är bäst?
Jag tycker att Harlaut är bäst. Men man kan anpassa sig eftersom att han är så ung men han har sjuka skillz.Annars tycker jag också att Håtveit och Wester är jävligt vassa. Annars hoppas jag på harlaut i wj

vem är bäst?
tycker att Harlaut är bäst... han har de stora spinsen, railsen e sjuka, steezen e grym... ja det enda som fattas är väl att han ska bli grym i pipe också, dock är inte pipe min favoritgren, om jag får säga så... tycker nog nästan att han spöar håtveit.

vem är bäst?
jag tycker håtveit för han är bra på verkligen allt, plus att han har stil. annars tycker jag Tanner Hall han är grymmast i världen och skulle vara ännu mer mega bra om han tränade lite mer. MEN det bra med han är att han verkar åka för att han har kul och han verkar så chill dude!!:)

vem är bäst?
Förut tyckte jag inte om Tanner Hall för han hängde bara i parken men efter Believe tkr jag att han är en av världens bästa åkare som har tagit jibbing ut i BC och även fast andra också gör det så sätter han allt lita cleant där som han gör i parken.

Tillbaka
Topp