Vem är det som använder ryggskydd och hjälm egentligen?!

svar till carled- ehhhh kanske därför hon FRÅGA till ett projekt! börjar bli riktigt trött på alla smartskaft som ska in och käfta på forumen! skit i oh svara isstället!!!!!!!!!!!!!!!!!

till frågan! ja använder ryggskyd och hjälm och även ibland då ja kör mycket off-pist och droppar högt eller parken är ovanligt isig åker arselskydds brallsen på!

ha det bra!

nee då. det kvittar vem som har eller inte har. diskussion började ju med i vilka tillfällen man bör ha ryggskydd. att den då kan spåra ur är ju en sak men det var inte syftet. hur är det själv? vilken slags åkning sysslar du med ?

axel

Jag har alltid kört med hjälm och ryggskydd men har faktiskt slutat, pga att jag sabbade knät (logiskt: Gör sönder dig, sluta med skydd...). Jag åker så långt under mina begränsningar nu att jag ytterst sällan ramlar och har dessutom alltid kännt mig instängd i skydden. Hjälm är för varmt, ryggskyddet är för varmt osv (dessutom var det någon jävla turist som snodde det i skidboden).
Kan tillägga att jag även anser att underställ är för varmt, jag är ganska varmblodig, därav för varmt med hjälm och ryggskydd. När det är -17 kör jag i skalplagg och underställ och har ventilationen öppen :=)

har du inte isåfall tänkt på ryggskydd med ventialtion. förresten var någonstans åker du ? det du säger att du inte behöver ryggskydd eller hjälm är ju skitsnack, även de bästa åkarna använder skydd och det finns ju såna som inte stör dig. t.ex ett ryggskydd som anpassar sig efter din rygg etc.
¨
att skippa understället kan jag förstå - själv så föredrar jag att frysa än att vara för varm . ventilationen är ju ett måste.

skulle va intressant att diskutera mer om ryggskyddet och det faktum att skydd får en att känna sig instängd-
=)

ha d gott

axel

Tillbaka
Topp