vem använder ryggskydd å hjälm egentligen?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
MrSpeed sa:
Gör som jag och montera in hörlurar i hjälmen.
Så länge musiken är bra vill inte jag ta av av mig hjälmen.
I hjälmen är det jag som väljer musiken så hjälmen sitter alltid på!

Ryggskydd har jag också, både vinter o sommar.

Det känns nästan viktigare med ryggskydd då man åker skidor än kör MC.
Jag har aldrig krashat med mc:n men det har jag med skidor på fötterna...
hur monterade du in hörlurar och vad för hjälm har du?

Finns flera hjälmar där inbyggda hörlurar finns med från början eller går att köpa till. De jag kan komma att tänka på såhär på rak arm är RED Hi-Fi, POC Receptor Bug och Pro-tec Classic. Har en Pro-tec själv och där kan man ta bort ochbyta ut hela "öronmuff"-delen, antar att det är likadant på andra hjälmar också.

Jag kör själv med hjälm och handledsskydd, blir nog ett ryggskydd till nästa säsong, dock så kan jag inte se mig själv ta större risker bara för att jag har mer skydd, det sabbar ju hela poängen.

Jag kör lite överallt, har den här säsongen börjat ge mig in på "riktiga" hopp och boxar, annars brukar jag åka runt i och utanför pisten och leka lite så gott jag kan.

Senast ändrad:
i parken har jag alltid hjälm och oftast ryggskydd, bättre det än att slå ihjäl sig.. när man bara stcheker runt i baken kör jag dock utan båda :) (om det inte är jävligt isigt eller något sådant)

Använder alltid hjälm samt ryggskydd. Hjälm är tom. skönare än mössa tycker jag då den är lätt att reglera temperaturen med. Ryggskyddet blir det lätt väldigt varmt, dock behåller jag det hellre på. Tanken som jag har är även lite så att även fast man kan kontrollera sin åkning själv så finns det andra som inte kan det. Jag tycker det känns skönt att ha ryggskyddet på när det kommer folk uppifrån backen som kan få felskär eller liknande.

Jag använder alltid hjälm och ryggskydd + handledsskydd.
Hjälm för att jag tycker det är varmare än mössa (och säkrare), ryggskydd för att jag känner hur man lätt kan skada sig när man ramlar (har vurpat rejält några gånger och varit glad för ryggplattan) och handledsskydd för att man ofta sätter i händerna och lätt kan vrida till.

Man satsar även mer i backen om man känner sig lite säkrare, både i pisten, offpist och i hoppen!

sannaa sa:
Hej där!

Jag skulle vilja veta vilka som använder ryggskydd, hjälm likn...

Fler och fler börjar ju använda ryggskydd, hjälm.. men det kanske inte gäller inom alla
snowboardområden..

finns det någon typ/grupp av åkare som man generellt kan säga använder sig mer av skydd än andra?
typ, är d ni som mest håller till i parken, eller är det mer off-pist åkare..

Hoppas ju som å få någon sorts bild av hur användningen av skydd förhåller sig till olika åkstilar..
e lite sent ute med ett projekt som ska in imorgon.. hum humm.. *flin*

så d vore super om ni vill dela med er av er syn på saken!

/sanna
Konstig fråga. Det kan väl inte jag uttala mig om? Jag kan bara berätta vilka skydd jag använder. Hur ska jag veta om folk i parken har skydd eller inte - även om jag själv råkar åka i parken. Folk har ju inte en flagga som det står " ryggskydd och handledsskydd" på!

För den som är rädd om något använder hjälm och ryggskydd

hjälm & ryggskydd kan ju vara bra att ha? skönt att slippa sitta och häcka i någon rullstol resten av livet.

SMART people that JIBBS,, alltid ryggskydd, om ja leker inte hjälm, bara googles me mössa, annars altid hjälm :)

ifall jag bara leker så är det inte alltid jag tar på ryggskydd. men nästan alltid hjälm.
Men annars har jag nästan alltid både ryggskydd och hjälm.

Av: KOP_MINA_LAGG | 2004-10-26 18:50 Citera

I park är de ju många som inte har hjälm för dom som åker park är dom som mest tänker på hur dom ser ut. Själv tycker jag att man alltid ska ha hjälm...

inte sant...! visst dom som åker i park tänker mycket på utseendet men bara för det så har dom inte hjälm... en bern hjälm med en matchande färg till byxor lr jacka är inte så fult...

- den som är smart

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp