Vem är DU?

• Trådstartare Trådstartare solstace
  • Start datum Start datum
S

solstace

Guest
Vem är DU?
Är du den där funktionskillen som traskar omkring på stan med ett par slitna jeans påföljyt av trekking skor med en överkropp täckt av senaste tierra-jackan och kanske en peak tröja under?
Jag kallar dig funktionsbögen som tappar smak o stil för länge sedan, den stil du en gång hade kanske inte var så trevlig ändå men vafan, du är ju ball, du är ju BRANTÅKARE och visst fan måste du klä dig rätt, vem vet, helt plötsligt kanske en lavin går...

eller

Är du den där killen som riktigt bestämt sig för att gå in för hela skidgrejen med branta coola åk, en tuff attitud, mycket öl i baren, jävla massa sex med alla världens snyggaste brudar? Självklart ska du ha kläder influerade från snowboarden som för några år sen var populärt hemma på gatan? Du bär en cool jacka, säkert något hyperventilerande material i, du har alltid mössa och kanske något lite tillrufsat långt hår. Du är ball, du är cool o snart ska du självklart åka till åre o sätta både det ena o det andra åket, mängder med volter i funparken och sen skryta och supa på afterskin för att stillsamt veckorna efter ladda upp igen på freeride.nu där du har en cool presentation med en helt fel bild som inte alls är du utan någon snubbe från uglypeople.com för det är ju coolt, om man är 30-40 år och missuppfattat allting.

Det jag vill säga är att jag är jävligt trött på er gubbar här på freeride.nu. Ni sitter på era jobb, har "coola" bilder i freerides community och skriver både det ena och det andra här o var men egentligen tror jag att ni är ett gäng töntar som kommit på att det är coolt att åka skidor. Ni kanske hängde på hippiekulturen eller snarare 80-talet i er uppväxt, ni var aldrig riktigt coola då och visst jag förstår er, ni vill ta igen det! Men snälla, försök att vara er själv, ni kanske rent av har barn där hemma! Hur många dagisfröknar skulle uppskatta att ni hämtade upp barnen på dagis, lämnade dem hemma där nio så ballt bodde för att sedan gå ut o supa (som ni alltid gör såklart) för att sedan sätta på varenda snygg 20åring som finns tillgänglig.

Ge upp, ni är ett gäng gamla gubbar som saknar en ungdom ni aldrig fick, ni var töntarna, de som inte passade in så snälla, försök bete er som de ni är och ge fan i att vara den där balla friåkaren ni inte är. Åk skidor, gör det, men sluta med allt snack o se till att det händer något i verkstaden.

O jo, förresten, om ni vill köra över mig med ångvält så kom ihåg att ni måste ha körkort.

Vem är DU?
Måste erkänna en sak.
Under den tid jag har varit stabil besökare på denna sida, vilket inte är så länge, så har jag fått dessa misstankar du nu bekräftar för mig.

Om du frågar mig så tror jag att din text stämmer in ganska bra på en del av folket här på freerides community.

Vem är DU?
...och så får man sina misstankar bekräftade... Antar att du vill
uppvigla oss över 25, jag nappar ialla fall...Otroligt tråkigt med
attityder som dina, men vad mer kan man begära från små barn
som ännu inte börjat leva ordentligt. Kom tillbaka när du är
byxmyndig i fler än en bemärkelse. Grattis, du har ialla fall lyckats
döda mitt intresse för detta forum.

Vem är DU?
Fan vad jobbit att domelakagubbarna varit taskiga mot dig. Gubbskräck är inte kul att ha när man är liten. Om du tycker att det är svårt att hantera så rekommenderar jag att du pratar med en kurator. Det finns säkert på din högstadieskola. Dom brukar sitta dörren bredvid vaktis. Jag har hört att på kuratorutbildningen med inriktning mot högstadie och gymnasium fokuserar man numera på inlärning av ironi och självdistans, då många i den åldersgruppen helt saknar detta.

Vem är DU?
Anar en viss bitterhet över det mottagande ditt politiska inlägg fick. Kan förstå det till viss del, men om du bara skummat tidigare inlägg här på forumet borde du anat att genmälet inte kunde bli annat...

Nu till det här inlägget.
Jag hoppar över gubbdebatten.
En av de drivande krafterna på forumet är de verbala påhopp som en stor del av skribenterna tar sig frihet att göra. Det driver upp tempot och håller närvaron hög vilket är ytterst ovanligt när det gäller forum som i huvudsak inriktar sig på utförsåkning.
Man skulle ju kunna tycka att det även tar fokus från det som verkligen bör avhandlas här men faktum är att när det verkligen kommer upp en intressant fråga på forumet så tänder det till som aldrig förr och man inser som läsare att det finns en hel del kunskap och erfarenhet på forumet.

Det vill säga utan snacket skulle det bli jävligt lite verkstad på freeride.nu.

Att vissa av skribenterna sen tar till åldersrelaterade uttryck som snorvalp för att beskriva en viss brist på genomtänkthet eller insikt får man ta med en klackspark så länge som självdistans är en bärande faktor i resonemanget.
Och oops, jag tror du glömde din när du gick hemifrån.

Vem är DU?
Ett ganska vågat inlägg som från en som fortfarande befinner sig i mammas trygga famn. Hur du kan komma med ett så fullkommligt arrogant, egoistikt inlägg berättar en hel del om din ruttna, omogna förmåga att umgås med människor. Försök att få hjälp och det jävligt fort.

http://www.psykologpraktik.se/

Vem är DU?
Bra sagt Arc Tracer, dessvärre tror jag inte att lillkillen kommer att
förstå din poäng. Måste vara tråkigt för alla andra här på Freeride
som är i samma ålder men som har huvet med sig...för som sagt,
det sitter ju inte bara i åldern utan även i brains...

Vem är DU?
Tjongimedaljongen Hamlet!
Alla dessa frågor utan svar - och inte går det att leta efter facit längst bak i boken.
Förbålt kruxigt - eller är det livet?
Skall det vara så problematiskt?
Finns det mer än tre kategorier inom olika sporter, nöjen eller filmer?
Kan det vara en konspiration?

Att utan facit bli utsatt för att få svar på sina egna dumma frågor är säkert jobbigt, det kan jag förstå. Att tro sig ha läst rätt magazin - och sedan möta sin nemesis som verkar ha läst en helt annan bok. Hur skall man då vara rätt? Var finns svaren? Kanske hos http://www.tureniec.com/ kanske hos http://www.steepskiing.com/ - eller http://www.kanal5.se/fragaolle/ .

Funktionsbögar? Anas en klockren homofob med gubbskräck i faggorna?
Man tackar å bockar för att det borgar för en intressant vår.

Men även när molnen tornar upp sig i gubbskräckvärlden och storpotäten kommer så få du inte ge upp solstace. Det finns ett ljus i slutet av tunneln, det finns botemedel - håll ut min vän!

Vinden kommer från öst!

Vem är DU?
Ja ä mä tjött på alla elaka gubbaj. Fy va ni kan vaja dumma ibland.
Ja tjoj som Stolbajs att ni äj jiktiga töntar. Så dä så.

/ Håwk

Vem är DU?
Vem jag är! Har du inte räknat ut de junior!

Jag är grabben du avundas och vill vara, liraren som din morsa i smyg slänger lystna blickar efter och den jävel som snor parkeringsplatsen för din farsa.

Jag är killen som trimmade moppar, drack snodda bäss och fick klämma flickorna på tuttarna då de välstrukna gossarna stod bredvid och pillade på sina finnar.

Jag är han som alltid landar på fötterna, oavsett om det är på berget eller på brottarmattat.

Jag är killen med guldbyxorna och liraren som, när det kommer till livets goda, vet hur man skall skära guld med täljkniv.

Jag är den där som alltid är först upp och ner på berget, killen som knäcker dig under alla förhållanden och som ger dig minnen för livet i baren.

Jag är kvinnornas gunstling och de äkta männens förbannelse!, liraren som gör så att det rasslar i äggstockarna och får småtjejerna att bli kissnödiga.

Jag är vad du inte kan uppnå! Och nu när vi har avklarat det så är jag även

http://home.online.no/~groennsl/farbror/

Vem är DU?
Vem jag är? Det ska du skita i!

Det märks att du precis har nått finnåldern och tycker att det börjar bli spännande att rycka i lillpillen.

Förstår du inte att de tuffa sakerna som "det gamla gardet" pratar om här på forumet faktiskt händer i verkligheten. (Kanske inte i din verklighet då den är centrerad till att kolla in snodda p-tidningar och smygsnusa bakom skolmatsalen.)

Om du i framtiden spenderar en säsong i bergen så kommer du också till insikt om livets godsaker. En säsong gör att du växer som person (håret på kroppen kan dock faktiskt försvinna helt), du får vänner för livet och du lär dig att uppskatta naturen och vad den ger just dig.

Jag vet nog var du är på väg med denna typen av inlägg. Du är avundsjuk! Så det så! Det är inget fel med det. De flesta här på forumet som bidrar med något vettigt har upplevt mer än du överhuvudtaget har förstånd till att uppfatta.

Så min slutsats av denna härliga röra som du försöker skapa är:

SLUTA LIPA och VÄX UPP!

ps. I skrivande stund befinner jag mig i dina hemtrakter... Hör du ett lätt dieselbrummande - kolla både höger och vänster innan du går över gatan! ds.

Vem är DU?
Sanningens lag är uti min mun, och det är intet ont funnet uti mina läppar. Jag har kastat en eld in i världen och se, jag vaktar den tills världen fattat eld.

Jag är det ljus som är förmer än de alla. Jag är Alltet. Allt har utgått från mig, och allt har kommit till mig. Klyv ett träd, och jag är där. Lyft en sten, och du skall finna mig där.

Lär känna det som är inför dina ögon och det som är fördolt för dig skall bli uppenbarat för dig. Ty det finns ingenting fördolt som inte skall bli uppenbarat.

Så om du ock vandrar i dödsskuggans dal, fruktar du intet ont, ty du är med mig; min käpp och stav, de trösta dig! Den som känner allt men som inte lär känna sig själv saknar allt.

Kämpa emot medvetandets Apartheid! För ökad självkännedom finns fördjupning här http://www.psykedelbok.se/cannabis_odling.html här http://www.insider-info.com/How-To/Urban/MailBomb.html eller möjligtvis http://my.ohio.voyager.net/~dionisio/fun/make-your-own-h-bomb.html eller http://www.geocities.com/raize_som_hell/make_your_own.htm

Solstace, du råkar inte vara släkt med smbif va?

Vem är DU?
Livet är slut vid tjugonio och alla över trettio är en patetisk samling individer som borde inse att det roliga i livet är slut och ägna sig åt arbete, trädgårdsskötsel och biltvätt. På de lediga stunderna kan de ju alltid spela Bridge eller ett parti Boule. Nä, de skall veta sin plats och sakta självdö...

Och är det händelsvis någon som påstår sig gilla skidåkning eller kanske rentav sex är det ju bara en stor bluff. Det vet ju alla att man inte fixar vid en så hög ålder.

Tack för att du gett mig insikt, jag skall omgående sälja mina mountainbikes, racercykeln, inlines, skidor, och vindsurfingbräda och investera i en elegant kista. Det kommer att kännas tryggt!

That´s all kids! / MM

PS! Osså klär jag mig i ett 90-tals NorthFace Mountain-ställ! Fy fan vad pinsamt... ! DS.

Vem är DU?
asså jag är ingen gubbe. Jag sitter inte på mitt jobb och jag lämnar inte mina barn på dagis.

Jag ser upp till dessa mål som du fattigt kallar skryt, jag försöker leva efter dessa riktlinjer, de är mina lagar.

jag är bara 16, men desto mer tid att följa upp dessa lagar, och jag vill inte vara jobbig, men ångvält kräver ej körkort, det är ju inte någon större risk att du tar E6 i 110km/h

Människorna här försöker delge sina kunskaper och vägleda vissa som hamnat fel, respektera det, dra inte dina smutsiga ord över oss...

Ödmjukast Viktor

Vem är DU?
Jag tror inte att herr solstace inte vill vara elak på något sätt med detta inlägg.
om jag låter mig formulera mig såhär:
det jag har märkt av på detta forum är att vissa saker har många läst sig till... jag tror inte att vissa här har provat alla de skidor som de yttrar sig om och kritiserar o.s.v. och vissa saker stämmer nog i hans argumentation inte sant?

Alltså för att ötergå till det jag skrev lite tidigare, att det är i vissa fall många som skriver om saker de inte har någon erfarenhet av, en del personer här(vill inte slå ner på någon nu) skriver det som han/hon läst någonstans. T.ex. någon recenserar skidor på en sida och någon annan läser det och för sedan detta hit utan att själv ha en aning om det som står skrivet är sant.

Vem är DU?
ååh!

Jag älskar verkligen att få konstruktiv kritik! Det är så fantastiskt kul! Problemet med alla ni som pratar om mig som snorvalp etc etc inte för en konstruktiv kritik utan endast spelar på er tuffa coola attitud som brantåkare. Ni som har levt livet, gjort allt man ska göra o har all den där livserfarenheten som jag SAKNAR, ni har ju rätt! Som alltid! Underbart gubbar, underbart!

Denna insändare skrev jag inte som någon slags hämnd för "politik" grejen, endast för att det är kul att jävlas, politik var något av det roligaste jag varit med om. Underbart, äntligen börjar freeride.nu"s forum få lite klass o debatt.

Vem är DU?
Måste till tillägga en del, det är så underbart att ni faktiskt inte förstår.

Det pratas om självdistans och livserfarenhet stup i kvarten. Snorvalpen, lillkillen, junior... whatever! Det roliga med att skriva här är just det att ni måste verkligen bry er, att ta livet med en klackspark? Jovisst men varför måste ni då lära upp oss "lillkillar" som inte förstår något? Jag jävlas ju bara med er men ni tar åt er och det är underbart.

Att se hur ni försvarar er för någonting som verkligen inte är fel är skoj. För hur fan skulle jag kunna stå ut med att överhuvudtaget skriva dessa inlägg om ni inte reagerade så häftigt. I min synvinkel leker jag med er, jag skriver, ni tar åt er, svarar, skriver att jag är en idiot, jag skriver igen o så fortsätter det hela. Det ni glömmer är att ni använder er av ironi i era inlägg så varför skulle inte jag?

Ni driver med er själva och jag jävlas bara o kanske driver med mig själv! "Utplåna" mig igen! Jag älskar det och jag älskar er alla!

Hallelujah!

Vem är DU?
Det är en filosofisk fråga.

x1= Ja, när jag känner för att jävlas.

X2= Nej, inte alls men det ibland när jag har tråkigt så tar onda demoner över min kropp och gör mig till en idiot.

Vem är DU?
solstace, jag vill pussa dig....

men din ironi är lite felvinklad om du menar att vara underhållande. enligt mig är de "gubbar" som har barn o fru o kombi o gärna en liten lurvig hund, men likt förbannat drar mig i störtloppet, droppar värre, kastar sig hals över huvud nerför där jag tvekar, är de riktiga coolingarna. de skiter i folk som oss som tycker att vi är så jäkla balla för att vi är unga o pigga. min ena brorsa ingår i denna grupp. fast hans hund är ganska korthårig, men de är inte ofta jag träffar häftigare åkare än honom....
de har kunskapen vi är på väg o skaffa oss, så istället för att använda tiden till att jävlas med dom, så lyssna o lär...

Vem är DU?
Jag orkar inte upprepa mig men jag har faktiskt redan sagt att det finns de med enorm kunskap och rikedom här ´på freeride. Så nog talat om det.

Angående dina pussar avböjer jag nog och låter min inte fullt så manson-bondtölps-hårdrockare-utbrytningsrevolt-ungdom-pojkvän pussa mig isf.

Vem är DU?
Jag har hålligt mig utan för denna debatt så länge jag kunna men nu måste jag bara sticka in en liten kommentar. Det talas mycket om att driva med folk, ironi mm. Det vanligaste svaret som dyker upp när någon provocera lite lätt är att få några "arga" svar som följd. Detta brukar provokatören lösa genom att replikerar med att de nu som blir arga måste ju ta åt sig. Annars skulle de ju inte reagera så som de gör osv. Det tog ju som jag anade inte så lånetid innan detta fenomen visade sig, citat. ” Det roliga med att skriva här är just det att ni verkligen måste bry er, att ta livet med en klackspark? Jovisst men varför måste ni då lära upp oss "lillkillar" som inte förstår något? Jag jävlas ju bara med er men ni tar åt er och det är underbart.”

Men tro nu inte att det är så enkelt, det finns en hel del som tycker det är roligt att vara den ”där” som tar åt sig och skriver arga svar. Det kan även var mycket ironi i dessa svar, ironi och omvändironi tillsammans med ironisk ironi undra hur det skulle se ut, kanske som det vi nyss har läst i inläggen ovan?!

Leder /
Det finns nätter då Brantåkaren lämnar bergen och går på stadens gator som en vanlig man.

Vem är DU?
Oj va många verbala människor det finns på detta forum!
Tur att man gått ut skolan så att man förstår vad som skrivs.

Puss alla "gubbar"

Vem är DU?
Jag är den där killen som inte riktigt bestämt mig för att gå in för hela skidgrejen, men ändå njuter av branta coola åk, en tuff attityd, mycket öl i baren, jävla massa sex med världens snyggaste brud! Självklart har jag
kläder som för några år sen var populära hemma på gatan! Jag bär en cool jacka, oftast i något oventilerande skinnmaterial, jag har aldrig mössa dock något lite tillrufsat halvlångt hår. Jag är ball, jag är cool o snart ska jag självklart åka till Åre o sätta både det ena o det andra åket och sen skryta och supa på afterskin för att stillsamt veckorna efter ladda upp igen på freeride.nu där jag har en cool presentation med en helt fel bild som inte alls är jag utan min katt för det är ju coolt, om man är 30-40 år och insett att man inte fattat nåt…

Vem är DU?
Behövs det verkligen körkort för ångvält?

Att det behövs körkort för Folkabuss lär det inte vara någon tvekan om så vad du ska med en folkabuss till det vet inte jag. Du kanske har samma drömmar som figuren Jeremy i serien Zits?
Varken han eller bästa polaren har körkort men de äger en folkabuss i vilker de drömmer om att surfa de stora vågorna. Vågorna som de stora grabbarna redan surfat.

Det är helt ok att provocera men ta då också emot den kritik du får som den man du allra helst vill vara. Mannen som får dricka öl och ha sex. Samtidigt.

Vem är DU?
Va fan! Du som la in länken till Psykologi praktik AB
har du kollat priserna där?
Det kostar 1000spänn +moms/per tillfälle och det kan behövas upp
till 25 tillfällen. Det blir ju i värsta fall 31500kr.
har du inget billigare allternativ?

Tillbaka
Topp