Vem vill du åka skidor med?

Update:
Jag vill åka skidor med Jarle också, eftersom nator är så upptagen jämt kan jag ge dig en tour i parken, självklart med kameran i högsta hugg!

JesperAdamsson sa:
Update:
Jag vill åka skidor med Jarle också, eftersom nator är så upptagen jämt kan jag ge dig en tour i parken, självklart med kameran i högsta hugg!
Fett, då vill jag åka med JesperAdamsson på villkoret att du lämnar kameran hemma :lol:

Jag som bräda vill inte åka med några skidtöntar ;):rolleyes:

Men om jag skulle välja vilka snowboardåkare jag skulle vilja åka med skulle jag nog valt Ludde Lejkner eller (om man går internationellt) Halldor och Eiki helgasson. Dessa snubbar är ju rent sjuka i huvudet.

Förbannat kul att folk vill åka skidor med en. För att bekräfta Bud66's håserier vill jag påpeka att jag åker skidor som en ninja ungefär. En halt ninja. En halt och mullig ninja.

Jag anser det vara omöjligt att välja vem jag skulle vilja åka med. Skulle ha en fantastisk dag på berget med väldigt många av de som anses vara "freerideprofiler" enligt trådskaparen. Många andra också. Trådskaparen själv tillexempel. Jag och Ellekari brukar ha kul på berg. Och min gamle vapendragare Monsharen. Bud66 självklart, vore kul att ta reda på om skidorna är där munnen är! =)

För att nämna någon som inte finns på trådskaparens lista, får jag väl slänga upp "Glisseur". Vore schysst med lite gratis heli....har hört att han kan hooka upp det. En gång om året.

Senast ändrad:
Jibberisch sa:
För att nämna någon som inte finns på trådskaparens lista, får jag väl slänga upp "Glisseur". Vore schysst med lite gratis heli....har hört att han kan hooka upp det. En gång om året.
Med anledning av att du numera även häver ur dig haranger på Pressbyråndistribuerad, fyrfärgstryckt, förädlad cellulosa känner jag att jag bör sticka in ett "du skall inte bita den hand som föder dig" här. *blinksmiley*

Heddious sa:
Jibberisch sa:
Med anledning av att du numera även häver ur dig haranger på Pressbyråndistribuerad, fyrfärgstryckt, förädlad cellulosa känner jag att jag bör sticka in ett "du skall inte bita den hand som föder dig" här. *blinksmiley*
Ah, du tänker så. Hm..

Jag hade inte haft bekymmer att spendera en heldag med någon av dem, men tror ingen skulle stå ut med att vänta på mig :)

Reine vet jag redan hur han åker... han har ju svischat förbi några gånger när man kämpar i återfrusen och uppåkt vårsnö i Uffes och det ser ut som om han åker en välpistad transport i Italien.

Men att utforska peppakakeland med Jibberisch hade nog varit en upplevelse utöver det vanliga.

Jag bryter mot reglerna och bumpar den här för jag är säker på att det är fler folk som vill åka med varandra här. Förövrigt så kommer bland annat trådskaparen, jag och Jarle befinna oss i Dalarnas inland kommande helg, om någon vill shredda kanonsnö :D

Edit: fler profiler.

tisse (säsongskort på dippan-snubben)
MarcusO
xJonx
Glisseur
Haellgren
Utter
snorkel
Reine
Tompan14
JL76
johan
Mountain_Man
Hasse_Lindborg
centralbyrakraten
Pizzaaugust
felix

Senast ändrad:
Haha jag är ju så fruktansvärt oskön så förväntar mig inte många omnämnanden. Var inte bättre på pizzaaugust tiderna heller då jag var typ 12-15, "gangsta" och pinsam. Japp, bröt mot reglerna! Men det är en ära att nämnas med sådana stora namn. En höjdpunkt i mitt liv var när thom8 nämnde mig i intervjun som gjordes med honom. Det var stort!

Nator har faktiskt sovit över hos mig, det var mäktigt och inte så äckligt som det låter. Han hade eget rum och en söt mopedmustasch.

Felix hade varit skoj att stöta på. Enligt instagram gillar han katter och skejtar. Hur det är med skidåkningen vet jag inte faktiskt. Han gick från att vara en av de som skrev mest till att zona ut helt.

Slänger in Marer the second guitarer i mixen också.

PNyberg sa:
Jag hade nog valt Jarle för då kan man vara helt säker på två saker....det kommer finnas bacon och Guinness!
Då väljer jag också Jarle. Dessutom kan jag då kolla om det var han som designade den där dubbelskeden och om den funkar på snön.

Allright, såhär ligger det till!

Jag skulle gärna ligga hemma i min säng med datorn på magen och filosofera och drömma mig bort till feta repor med några av freerides kändaste och mest utstickande profiler.. meeeeeen! IDag har jag varit med om något utöver det vanliga och därför tänker jag dela med mig åt er, den stora gråa massan av min upplevelse!

Självaste forumrävarna, legenderna och männen som åker skidor som hela karlar: Jibberisch och Jarle fick ta ett åk med mig idag. De tyckte väl kanske inte att mina skills i "Tandådalens offpist" (lavinrisk medium) var lika imponerande som jag tyckte att deras kortsväng, poleplatns och hopp över bäckraviner var. Måst medge att jag är helt klart imponerad av deras skills att föra sig bland stockar, stenar, snö och opistad terräng, långt ifrån internets trygga vrå.

(Sist jag såg dem låg de och brottades i liftkön med en tjej som heter jessica.. blond var hon också. Snyggt!)

BOOOOOOOM

Jeppenator, Julius, Björn, Jarle, Heddious, Gustav Corin, Jibberisch, Ludvigkleman, PNyberg, jävlar vad listan kan göras lång. Mest för att hela högen verkar som sjukt softa personer och att skratt troligen är en självklarhet.

HAHAHA, denna tråden är epic nu!

Slänger in en Insta-länk, för jag skulle vilja åka med Reine, Jonsson (Jonsbert) och självklart Windstedt (fast har han en profil?). T.o.m. världens bästa åkare med 40 000 miljarder skiddagar per år har ett satans skidsug nu och jävlas fram och tillbaka med varandra. Lovin' it!

I övrigt vill jag bara åka med alla. Det är antalet skiddagar som räknas, inte hur bra de är. Glöm aldrig det!

jeppenator sa:

Jag skulle gärna ligga hemma i min säng med datorn på magen och filosofera och drömma mig bort till feta repor med några av freerides kändaste och mest utstickande profiler.. meeeeeen! IDag har jag varit med om något utöver det vanliga och därför tänker jag dela med mig åt er, den stora gråa massan av min upplevelse!

Självaste forumrävarna, legenderna och männen som åker skidor som hela karlar: Jibberisch och Jarle fick ta ett åk med mig idag. De tyckte väl kanske inte att mina skills i "Tandådalens offpist" (lavinrisk medium) var lika imponerande som jag tyckte att deras kortsväng, poleplatns och hopp över bäckraviner var. Måst medge att jag är helt klart imponerad av deras skills att föra sig bland stockar, stenar, snö och opistad terräng, långt ifrån internets trygga vrå.

(Sist jag såg dem låg de och brottades i liftkön med en tjej som heter jessica.. blond var hon också. Snyggt!)

BOOOOOOOM
Jag var inte ens där.

jeppenator sa:

BOOOOOOOM
skulle jag ha quotat dig innan du redigerade inlägget? ;D *asg*

Jeppenator, haellgren och Julius & Björn är nog de namn som står högst upp på min lista. Dock så skulle denna lista kunna göras lång men dessa är personer som jag upplevt som sköna människor och har lätt för att skratta och ha kul.

Jarle sa:
Jag var inte ens där.
Verkar ha varit jävligt roligt alltså.

I övrigt hoppas jag att allt hela tråden kan förverkligas i vår. Brukar ju vara en del kändisar i krokarna på freeride-helgen i Åre (där var inte ens jag i våras) och såklart i gränsen på NM (där var jag, typ). Vore väl kul?

Spangel sa:
Lätt Mr. Pefmo, aka Exero's kompis:
Min polare satte BARREL ROLL idag i Funäsdalen.
hyllengren sa:
Att under sin livstid inte ha läst “Min polare satte BARELL ROLL idag i funäsdalen"-tråden är lite som att dö oskuld.
Herregud, hade nästan glömt den tråden, lätt att jag vill åka med dem!

I övrigt kan jag, efter testhelgen, konstatera att jag vill åka mer med alla jag träffade där (gärna på ett riktigt berg) och troligtvis med de flesta andra också. Lite ledsen att jag aldrig åkte med Julius och Björn, det hade nog varit kul.

Jag skulle inofficiellt (!) åka med Utter och dennes gäng. Dvs klädd i SLAO-kläder skulle jag stalka dom över fjället (efter förmåga givetvis) på Snowblades och en flaska Likör 43 som färdkost. Alltid skulle jag hålla avståndet 50-100 m. Och när de stannar någonstans, jag då skulle jag stanna och plocka fram kikare och ev. ljudavlyssnings-parabol + hörlurar, för att känna mig socialt delaktig. Om de skulle konfrontera mig så skulle jag bara hänvisa till Normal Procedures, tända en dynamit-gubbe och skrika "lavin-skott kommer", och lägga på en jävla rem därifrån.

Tillbaka
Topp