Vemdalen / Björnrike

• Trådstartare Trådstartare p0w
  • Start datum Start datum

p0w

Ny medlem
Vemdalen / Björnrike
Någon som var i vemdalsskalet eller björnrike idag som kan berätta lite om förutsättningarna ?

Vi kommer om inget väldigt oväntat händer, ta oss en tur dit imorgon.

Vemdalen / Björnrike
Eftersom ingen svarar får man väl göra det själv, besökte skalet både under lördag och söndag. Kan inte säga annat än att man blev jävligt nöjd, hyffsat med snö, det hade snöat under hela slutet av veckan så det låg ett par dm lössnö överallt, det var lite dåligt med bas under så i offpisten var det nästan omöjligt att åka utan att sabba skidorna. Dock var västliften stängd, vilket innebar att det var orört på hela den sidan av berget, och i backarna där var det kanonskön åkning. Dock med nackdelen att man fick gå hela vägen tillbaks till sittliften (ca 25min om man höll hyffsat tempo) men det var det värt.

Tack till de två killarna i en röd 245`a som gav oss lift tillbaka en gång, det borde finnas fler som er. :)

Vemdalen / Björnrike
Kan helt klart instämma på att det var fint före i backarna. Jag var också där i helgen. Visst var det tråkigt att många av backarna var stängda men de som var öppna var desto bättre. Begav man sig till klövsjö eller björnrike fick man många fina åk utan en kotte i backen. Även under fredagen var det helt näst intill tomt på folk i Vemdalen.

Vemdalen / Björnrike
...då kanske någon av er såg min polare landa på nacken när han hoppade i vårat lilla hopp i björnrike? skulle göra en 360 men det vart en halv backflip. å så ingen snö i landningen. har allt på film dessutom...

Vemdalen / Björnrike
Var i Vemdalen i helgen oxå. Väldigt trevligt i Klövsjön när det var nypistat och bara 5 personer i hela backen. Helt OK! Tog en sväng bort till björnriket på eftermiddagen. Knapt någe folk där heller. Dock mer än 5 st men det var gott om plats i backen.
Vemdalskalet var ok. Öppnade sitten på lördagen först dock. Lite sol hade ju heller inte skadat..

Tillbaka
Topp