Vemdalen - värt ett besök?

bison

Ny medlem
Har blivit bjuden till vemdalen över nyår i 5 dagar. Är det bra åkning eller är det bara flacka backar?

// bison.

Vemdalen suger SÅ hårt. jag var uppe med några povlare (gruvarbetare) vi haadde skittråkigt. Ddet var flacka backar lite snö och det fans ingen MAT. Vemdalen Suger PUNG. Ted i Sumpan

Jag tycker att det är bra i vemdalen... De har skön park (läs björnrike) och en del fina offpistsvängar i vemdalskalet.

det är väl för fan bara att åka!! om du blir bjuden och slipper lägga egna pengar på det så förstår jag inte vad som är problemet? om du är en inbiten skid/snowboard -åkare så vill du väl hellre vara där det finns berg (om än låga) och där det finns snö, än att stanna kvar på hemmaort? i annat fall kan du väl sysselsätta dig med snöborgs-bygge, is-skulptering eller annat som hör till..

lycka till!

har varit i vemdalen ganska många gånger.
det är ju inte direk nått ställe om du är "party-party" hehe.
men det är juh inte det man åker till fjällen för så det räknar vi bort.

det finns en del branta backar lagom lutande.
det finns en "störtloppsbacke" har jag för mej.
i vemdalen finns det inte så många hopp och så men det finns juh några.

åk i stället en bit bort till björnrike det är samma liftkort som gäller där. det går även bussar dit.
där fins halfpipe och lite större hopp.

nää... de ska vara bra me snö i Vemdalsskalet.
har också hört att de e finfint i Klövsjö!
vart ska du?

//H-one

Var uppe i helgen och åkte. Bra med snö och inte ett moln. Backarna i Vemdalen är generellt rätt korta men det finns en och annan slinga som funkar både i längd och lutning. FFa om man kör i alla systemen (Björnrike, Klövsjö och skalet). Offpisten kräver rätt mycket snö pga sten men de brukar vara sena att pista ena sidan av dalen i skalspasset. Knatade upp där i helgen och fick 300-400 höjdmeter orört puder. Får man väl säga vara ok för början av dec i Sverige.
En gratis resa är mer än väl värt besväret, inom Sverige betraktat. Ffa tidigt på säsongen då det är ett snösäkert ställe.

Vemdalen e bra över nyår..i alla fall om man e sugen på fest mer än åkning. Backarna är som sagt rätt korta o ofta hårda och offpisten brukara vara mer sten än snö.. har varit dit tre ggr i år och dom har bra med snö så det kanske blir kanon där i vinter..

Tillbaka
Topp