Vet inte viket håll jag skall göra min sideflip?

Trrr

Medlem
När vi satte upp studsmattan i våras så hade jag glömt hur man gjorde en sideflip så jag övade och övade och till sist satte jag den men när jag sedan kollade på en film när jag gjorde den så var överkroppen helt rak och ner från midjan var jag i en gruppering så jag fortsatte att öva på att överkroppen skulle luta sig framåt men det blev aldrig bra. Jag skruvar åt vänster både framåt och bakåt och jag har börjat undra om jag kanske skall göra sideflippen med höger armen först, vet ej behöver hjälp!!

Jag tror att du börjar volten lite fel, typ som en bio 3a. Du skrev innan att du kunde framåtvolt, testa att köra en framåtvolt halvskruv/misty fast bara lite snabbare, på det sättet blir det mer som en sidovolt.

Ta en kurs hos SnowCamp i sommar,tror Gustaf K körde en trampolin kurs här.

Det vanligaste om man snurrar till vänster är att man gör sidovolt med höger arm först. Det hjälper till för trick som Misty och rodeo 540 men även dubbla mistys med flera skruvar att kunna göra sidovolten åt höger säkert. Om jag vore du skulle jag försöka lära mig sidovolt med höger arm först, med stor sannolikhet kommer det nog rätt enkelt. Men jag tycker också du ska fortsätta göra sidovolten som du gör den nu så att du kan den bra åt båda hållen!

Tillbaka
Topp