Vi åker till Hemsedal

Vi åker till Hemsedal
ohoj
vi är två stycken som kommer vara i Hemsedal över helgen men har inte någonstans att bo. Kanske finns det plats i eran lägenhet?
När åker ni exakt?

Vi åker till Hemsedal
Tänkte att vi skulle ta och dela upp matproblemet lite. I egenskap av jungfru (ording, reda och handlingskraft) tar jag helt sonika tag i detta. Middagarna fixas av 1) Jenny, Erika och Thomas och 2) Jonas, Jonas, Per och Alex. Ev. nyrekryteringar sällar sig till grupp 1.
Ang. frukost och lunch delar vi inköpen som följer:
Jenny tar med Havregryn, Sylt och Oboy
Thomas och Erika tar med bröd för frukost och lunch.
Jonas H fixar mjölk (för frukost och ev choklad i backen), juice och frukt
Jonas M tar ost (en stor och god)
Per tar kaffe, te och tomat/paprika
Alex tar skinka och smör

Övriga specerier medtags själv om inte majoritet uppnås. Termos är bra att ha.

Här kan ni följa vädret i Hemsedal (rekomenderas!)
http://www.hemsedal.com/destinations/destination_weather.jsp?product.skiinfo.DESTID=ENOHEMSE

/A

Vi åker till Hemsedal
Hejsan!

Vi är numera 8, då min kära kompis Pia ska med. Hoppas ingen har nåt emot det. Hon kommer vara med i matlag 1 och kommer med sina utomordentliga matkonster laga schysst käk åt oss en av dagarna. Eller hur Pia?

Vi åker till Hemsedal
För att undvika onödigt gnäll uppe på fjället så kanske det är bäst att vi tar med oss något mer chokladigt än oboy. Jag har tidigare varit på resa med en av de som ska med till fjället och vi fick inte tag på "riktig choklad" utan bara typ oboy. Då blev det lite... ja ... jag menar om det är någon som har önskemål på vad det ska vara för choklad så är det ju bättre att säga det nu...

Vi åker till Hemsedal
Ja, det var väl det jag hade på känn. Kakao bestämmer vi!
Jag vill dessutom minnas att det absolut skulle vara fiberberikade havregryn eller den där "fyra sorters sädesslag".

Vi åker till Hemsedal
Det skulle vara roligt om någon kunde ta med något roligt familjespel. Var det inte någon som skickade in kexchokladpapper och fick ett fint spel? Ta med det i så fall!

Vi åker till Hemsedal
Jag tänkte kolla möjligheterna att låna med mig en bandare med CD. Tror det skall funka men om inte så kanske någon annan har möjlighet att få med en? Allstså, skyffla med er CD-skivor.

Vi åker till Hemsedal
Det är med stor förvåning och bestörtning jag läser inläggen rörande typ av pulvriserad choklad som vissa av hemsedalsresenärerna till synes utan eftertanke vräker ut här på forumet. Det är ju allmänt känt att oboy är den godaste chokladen. Jag vill ha oboy!!!

Vi åker till Hemsedal
Eftersom kunskaper i svenska kan vara sviktande även hos sk infödda, och då detta kan leda till onödig irritation föreslår jag att alla spel som bygger på sådana kvaliteér hålls utanför denna resa.
Någon yppade igår tanken att varje lag tar med passande dryck till maten. Det kan väl vara en bra ide? Dock utan tvång att ha olika till varje rätt.
/A

Vi åker till Hemsedal
Kanske kan oboy`en stärkas med kakao för att s.a.s passa alla smaker? Eller som man kan säga: Gemenskap bygger på att ge och ta...

Vi åker till Hemsedal
Hör nu på herr Viktor Shauberger. Jag vet inte var du fick luft från, men du är lika väl som jag medveten om att forellturbinen, kopparplogen liksom allehanda andra vansinniga uppfinningar inte fungerar tillfredställande. Att sedan ta ut bitterheten över detta faktum och föra över det på kakaon ser jag ingen relevans i eller har någon som helst förståelse för. Flotta timmer är vad du är skapt till, håll dig till ditt skrå. Väl mött!
/Jonas

Vi åker till Hemsedal
Du "Snö", Vad jag kommer ihåg så var det inte det där språkspelet i sig som orsakade problem. Den här gången har vi möjlighet att ta med svenska akademins ordlista. Då kan vi snabbt avgöra eventuella meningsskiljaktigheter. Sen gäller det väl att komma ihåg att det bara är på lek. Tänk så fort en del glömmer det!

Och vi måste ju ha riktig choklad!!
Hur Jonas kan säga att vi ska ha oboy fattar jag inte, han har ju jämt en chokladbit i munnen.

Vi åker till Hemsedal
Nu är det så att jag ska köpa den jäkla chokladen. Så har ni några invändningar om jag köper O`boy, kakao och socker? Fiberberikade havregryn blir det, men har ni även åsikter om sylt? Duger Thomas hemmagjorda hallonsylt?

Nybban

Vi åker till Hemsedal
Hemmagjord hallonsylt låter fantastiskt. Men det kanske är bäst att höra med Viktor först. Det kan vara så att han tycker att det fastnar massa saker i tänderna när man äter hallonsylt.

Vi åker till Hemsedal
Berättade jag att jag ringde upp till de som har hand om skidvisningen? Hur som helst så var de väldigt tydliga när de talade om att man givetvis får låna och prova skidor. Och det finns många skidor...

Vi åker till Hemsedal
Hallonsylt låter smaskens! För övrigt så har Overkligheten gjort ett sällsynt korkat inlägg gällande mina uppfinningar. Dina synpunkter eller skall vi kalla dom avundssjukeosande inlägg är som ett kväkande ur okunkapens träsk. Mina uppfiningar är alla realiserade och fungerar utmärkt. Det är av rädsla för CIA som jag har valt att inte ha några andra människor närvarande vid mina experiment.

Vi åker till Hemsedal
Idag pirrade det i fötterna när jag gled ur sängen. Då slog det mig: Jag har inte köpt någon OST! Att ena folk om en gemensam ostsort kan vara väldigt knivigt, ja rent ut sagt omöjligt är min erfarenhet. Men eftersom vi har visat prov på stor förmåga att på ett mycket tillfredställade sätt lösa konflikter som kan uppstå har jag blivit stärkt i sinnet. Därför frågar jag: Finns det något förslag angående ostsort?
/Eder ostmästare

Vi åker till Hemsedal
Vad fan är ovanstående inlägg för nått??? Har ni inte nått som kallas mail?? För övrig kännedom tänkte jag gå och bajsa nu.

Tillbaka
Topp