[Video] POV, Begravd i ett bombhål.

eHogstrom

Aktiv medlem
Detta är snott direkt från NS men tänkte att jag måste dela med mig av den här.
Jag får iaf rysningar..

Precis detta hände mig och en polare nu när vi säsongar här nere i St. Anton. Sjukt lätt att det händer vart som. Man fattar inte hur jävla lätt hänt det är förs det väl händer. Kan fatta killen som får panik när han leter efter han. Take Care där ute...

Riktigt läskigt var det. Man blir dock lite irriterad när man ser att de inte hade någon transciever´, spade eller sond. Tänk om han legat djupare? Då hade det varit kämpigt att gräva bara med händerna.

hpulver sa:
Riktigt läskigt var det. Man blir dock lite irriterad när man ser att de inte hade någon transciever´, spade eller sond. Tänk om han legat djupare? Då hade det varit kämpigt att gräva bara med händerna.
Tänkte exakt samma sak. "Dude i cant get to him!" Men ta fram spaden då. Nehe. Ingen spade. Ser ut att vara tillräckligt brant för laviner också.

Stee-J sa:
hpulver sa:
Tänkte exakt samma sak. "Dude i cant get to him!" Men ta fram spaden då. Nehe. Ingen spade. Ser ut att vara tillräckligt brant för laviner också.
kanske för att det inte var så off pist som det ser ut? är det inte pisten som är där nedanför?

Appropå utrustning skrev jag en kommentar angående just det och fick två svar. Det första svaret var från någon till synes random person, det andra svaret var från han som laddade upp filmen.

"they were in bounds"

"we knew exactly where he was the entire time.. the only issue was the snow being very tough to hike up because of how deep and soft it was. Your post has little relevance to this situation."

Make what you will of it, kunde vara värt att dela med mig av tänkte jag :P

Martiiin sa:
kanske för att det inte var så off pist som det ser ut? är det inte pisten som är där nedanför?
svårt att säga.
Bevittnade en lavinräddning förra året, brottkanten var inte mer än några meter från pisten där jag och brorsan åkt. Två österrikare dog...

"in bounds" och det är skog, ett stort drop och uppenbarligen ingen pistning? Off pist är off pist.

Tillbaka
Topp