offpistz
Ny medlem
Puderskidor Nocta, tura?
Är mestadels lite nyfiken bara. Kan jag räkna med att jag kommer ha någon nytta av mina tech-bindningar på mina puderskidor? Sitter på ett par Black Crows Nocta och ett par Marker Kingpin 13 bindningar, tog kingpin bindningarna för möjligheten att åtminstone kunna tura lite, men börjar succesivt inse att min skida kanske inte är optimal för det direkt. Har dock svårt att tänka mig att jag kommer hardcore tura men hade varit schysst att åtminstone ha möjligheten. Vad jag hört är att min skida har rätt mycket rocker som gör att jag inte har full kontakt med snön vilket kan vara ett problem i sig när man turar eftersom man inte får grepp.
Tilläggs fråga, är det bara skins som gäller om man vill tura, alternativt vandra lite åt sidan av backen.
Borde jag ha valt ett par standard alpinbindningar istället till min Nocta eller kan det vara någon fördel att sitta på ett par Kingpin 13 till ett värde av cirka 4000sek.
Men allt som allt känns det som om att skidan i sig för min del inte kommer vara för tung att tura i. Tech bindningarna väger inte så mycket och måste påstå att jag är rätt stabil i benen.
Tacksam för svar.
Tilläggs fråga, är det bara skins som gäller om man vill tura, alternativt vandra lite åt sidan av backen.
Borde jag ha valt ett par standard alpinbindningar istället till min Nocta eller kan det vara någon fördel att sitta på ett par Kingpin 13 till ett värde av cirka 4000sek.
Men allt som allt känns det som om att skidan i sig för min del inte kommer vara för tung att tura i. Tech bindningarna väger inte så mycket och måste påstå att jag är rätt stabil i benen.
Tacksam för svar.
Senast ändrad: