Vidvinkel lins till 43mm

Sanderski

Ny medlem
Vidvinkel lins till 43mm
Som rubriken lyder så söker jag efter en vidvinkel som passar till en 43mm lins (obejktiv?), utan att ha på någoting extra så att man måste zooma för att få bort kanterna. HAR sökt på google men inte hittat något :/ någon som vet affärer som inte ligger ute på nätet som säljer ?
det jag har hittat är en 0.7x ,vet inte vad man mäter när de ska vara 0.7x osv. men jag e ute efter en 0.5x

Tack på förhand

Vidvinkel lins till 43mm
Angående din indirekta fråga:
Kort förklarat säger siffran hur långt ifrån objektet du ska stå jämfört med utan lins för att det ska se lika stort ut. Lägre siffra ger således mer förvrängd bild. 0.5x tycker jag är ganska lagom, 0.7x gör nästan ingen skillnad och 0.3x känns överdrivet. Men det är väl en smaksak antar jag.

Vidvinkel lins till 43mm
Nej nu måste jag fråga lite här!

Vad ska du ha linsen till? vilken typ av åkning ska du filma? Själv filmar jag snobwoard och skidor. Mycket rails och hopp. Jag har en 0.3X lins. Den funkar perfekt. man kan stå nära boxen när man filmar å man får med hela personen. funkar perfekt å köra followcam med. Man kan stå på bigjumpen å filma och det blir jätte bra.

Tycker inte att en 0.3X lins är överdriven. 0.5X hjälper inte mycket. Det är iaf mina erfarenheter.

Vidvinkel lins till 43mm
Tack Hojvall ! har frågat dom på scandinavian photo tillochmed här i göteborg , dom kanske inte hade någon just då , tack iallfall. Min lins ska vara tillför både park skidåkning och street/dirt med cykel.

Tillbaka
Topp