vikt Armada Magic J

vikt Armada Magic J
Skicka ett mail till armada sverige/international? Armadas alla skapelser är rätt lätta så jag skulle tippa att dessa i 190 väger in på ca 4200g.

vikt Armada Magic J
Bra fråga. Ställde mig precis på vågen med mina i hand och vågen gick från 77 till 84.5. 190 monterade med attack 13.

vikt Armada Magic J
Strålande, tack alla :-)

då ligger dom på ett ungefär i samma klass som Nocta Air som jag också kikar på

/C

Senast ändrad:
vikt Armada Magic J
Årets bästa skämt...Nocta...AIR! Hahaha! Att kalla en skida som väger lika mkt som allt annat med liknande dimensioner i samma kategori för AIR är.... kul :P Inte så otroligt svårt att lätta upp en 2600g skida :P

Jaja. Nocta är fett bra...kanske AIR är lika bra...fast lättare då. Kan ju vara värt att slänga in Faction Candide 4.0 in i mixen med. Sub 1900g i 183 är inte alls dumt. Hoppas att få prova nästa skidtest.

vikt Armada Magic J
nu blev man lite vilsen i pannkakan när vår käre tyska ehandlares katalog skvallrar om 2.520g för skidan i 180 längd, det är tungt det....

/C

vikt Armada Magic J
Att köpa magic j skidan är det bästa jag har gjort. Är 169 och kör 180, visst känns det annorlunda med en tyngre skida i början men när man lär känna dem, daum they good.

Senast ändrad:
vikt Armada Magic J
Magic J väger 2100 g per skida i 180 cm enligt klisterlappen som sitter på skidorna. Har också sett att det står 2520 g i Conrads katalog, men det är fel.

Skidorna känns inte tunga när man åker med dem.

vikt Armada Magic J
Hallå,

Jag lånar tråden lite, i hop om att någon kan besvara min fråga.
Jag ska till Japan i år och har kollat på Magic J lagg. Hur borde jag montera bindningen för optimal off-pist åkning? mid montering är factory recommended på Magic J.
Några tankar?

vikt Armada Magic J
shivas sa:
Hallå,

Jag ska till Japan i år och har kollat på Magic J lagg. Hur borde jag montera bindningen för optimal off-pist åkning? mid montering är factory recommended på Magic J.
Några tankar?
Min tanke går som alltid.

Ska du köpa en skida som en menad att monteras långt fram för att den ska få de egenskaper som skidan är konstruerad för så ska du montera skidan där. Annars kan det vara en god idé att köpa en annan skida som man ska montera längre bak.
Är du ingen flippy/spinny typ av åkare och dessutom är rädd för att egenskaperna i skidan inte lever upp till dina förväntningar om den monteras...där den borde monteras så är det kanske inte rätt skida?

Så kontentan av detta:

Montera på recommended är alltid en väldigt god idé om det passar din åktstil.

vikt Armada Magic J
PNyberg sa:
shivas sa:
Hallå,

Några tankar?
Min tanke går som alltid.

Ska du köpa en skida som en menad att monteras långt fram för att den ska få de egenskaper som skidan är konstruerad för så ska du montera skidan där. Annars kan det vara en god idé att köpa en annan skida som man ska montera längre bak.
Är du ingen flippy/spinny typ av åkare och dessutom är rädd för att egenskaperna i skidan inte lever upp till dina förväntningar om den monteras...där den borde monteras så är det kanske inte rätt skida?

Så kontentan av detta:

Montera på recommended är alltid en väldigt god idé om det passar din åktstil.
Tack för ditt svar PNyberg,

Jag har aldrig varit den typen som monterar bindningar något annat än vad som är rekommenderat.
Men, man har ju hört personer prata om annan positionering av bindningarna.
Du kastade lite ljus på frågan iaf, antar att det är bäst att låta skidorna prestera som de är designade att göra.

Senast ändrad:
vikt Armada Magic J
PNyberg sa:
Årets bästa skämt...Nocta...AIR! Hahaha! Att kalla en skida som väger lika mkt som allt annat med liknande dimensioner i samma kategori för AIR är.... kul :P Inte så otroligt svårt att lätta upp en 2600g skida :P

Jaja. Nocta är fett bra...kanske AIR är lika bra...fast lättare då. Kan ju vara värt att slänga in Faction Candide 4.0 in i mixen med. Sub 1900g i 183 är inte alls dumt. Hoppas att få prova nästa skidtest.
har du fått möjlighet att testa dom ännu?

är sjukt nyfiken ;-)

/C

vikt Armada Magic J
carl_couloir sa:
PNyberg sa:

är sjukt nyfiken ;-)

/C
Tjena!

Fick inte chansen utan testade mest skidor som var ca 110 under foten :/ Candide 3.0 fick jag testa däremot. SJUUUKT bra AM skida för alpeland! Riktigt lätt och lekfull. Inte det bästa av grepp men tillräckligt för att ta sig ned med äran i behåll.

Mer djuplodad recension kommer med MnO&Co testet.

vikt Armada Magic J
PNyberg sa:
carl_couloir sa:
PNyberg sa:

är sjukt nyfiken ;-)

/C
Tjena!

Fick inte chansen utan testade mest skidor som var ca 110 under foten :/ Candide 3.0 fick jag testa däremot. SJUUUKT bra AM skida för alpeland! Riktigt lätt och lekfull. Inte det bästa av grepp men tillräckligt för att ta sig ned med äran i behåll.

Mer djuplodad recension kommer med MnO&Co testet.
det ser jag fram emot :-) har hört många positiva saker om 3.0:an hoppas att detta stämmer även på 4.0:an

/C

Tillbaka
Topp