4800 sa:
Nej. Inte viktigt. Jag kör konsekvent stadiums eget märke: Everest. Köper där iofs de dyraste kläderna. Ca 2000 pix för jacka och ca 1000 dito för byxor. "Extrem" linjen på Everest har 30.000 i vattenpelare. Dessa funkar utmärkt i alla väder. Har gått toppturer på Lofoten, Kebnekaise, Stora Sjöfallet, Riksgränsen, Narvik...kort sagt på en massa ställen. Har aldrig upplevt att plaggen fallerat på något sätt.
Så för 3000 pix vartannat eller vart tredje år får jag nya kläder. Jmf med att köpa Burton AK line a´ 5000 / plagg så har jag alltså 7000 över. Räcker ganska bra till en extra vecka med UCPA. Ska man inte gå toppturer ute i ödemarken kan man kanske komma ännu billigare undan.
För mig verkar det klokare att ha pengar över till åkningen och utrustningen än att stila i hemmabacken med galet mycket för dyra kläder. Jag menar på nått sätt verkar det lite off med Haglöfs Colouir jacket / pants i liftkön på Bjästabacken. 180 vilda fallhöjdsmeter. Det känns ju inte som om överlevnaden sitter i kläderna direkt....
Jag kör just med Haglöfs Couloir jackan. Men jag åker inte i dom små backarna med den.
Jag tycker att den är överlägsen min gamla everest. Couloiren är tynnre än en fleecetröja men endå håller den värmen. Ner till -15 fungerar den tillsammans med bara underställströja och ryggskydd, Inget mer på överkroppen. Det gjorde inte everesten som endå gick på 1500 kr.
Jag tror inte riktigt på Stadiums jackor, men deras byxor är riktigt bra.
Det handlar ju lite om plånbokens storlek kombinerat med ens egna prioriteringar?