vilka är dom riktiga hjältarna?

fakiedropdude

Ny medlem
*extremåkarna
*puckelåkarna
*störtloppsåkarna
*super g
*storslalom
*slalom
*jibbarna
*freestyle-hopparna
*speed-skiåkarna

jo tufft kan man säga att det är... men, men, men i skuggan av ett störtlopp kommer det garanterat..........Swosssch!!!!!!!!!

Ski"on

Vad fan frågar du för då?
Ta dig i kragen!

Och ja jag har sett mesiga puckelåkare vicka på höfterna och göra eagel och massa andra konstiga trix. Och ja jag har sett extremtävlingar, och visst killarna är duktiga men hårdast på berget är och förblir stötloppsåkarna!
(ursäkta alla hårda monoåkare som ställer upp i derbyt)

Tack för ordet

Jävligt dum fråga! Det går inte att jämföra. Men störtloppsåkare ska ha credit för att de bränner i 130 på is.

-"jävligt dum fråga". det vet jag väl.
nä naturtligtvis kan man egentligen inte jämföra men det ela kul å görat ändå.
diggar puckelåkarna grymt mycket och även störtloppsåkarna men extremåkning är ändå skidåkning i sin renaste form (sen att många av dom blivit frånkörda om alpineliten satsat på x-åkning är en annan sak).

sen tror jag att jesper rönnbäck blivit en bättre störtloppsåkare än maier blivit puckelåkare...

vilka som var bäst, inte hårdast. men om vi ska in på hårdast också, visst ett fall i 120km/h på is ger nog dom taskigaste efterverkningarna, men en rygglandning efter ett 25meters-dropp är nog inte långt efter. har sen hört att det i genomsnitt ryker ett knä per puckeltävling, kanske inte så kul att veta när man ska starta sin första tävling för säsongen efter en helt skadefri föregående säsong...

Ja speedmonoåkarna tycker jag är håriga, liksom skidflygarna. Annars är det en befängd fråga, vilket gör att många svarar och det blir helspex av det hele. Annars är det ju fräckt att flyga långt i Steilhang - vilket är råfräckt också.

Det handlar ju liksom inte om vem som slår sig mest. I så fall vinner han liraren som satte nytt droprekord i Chevan. Sitter fortfarande i rullstol och det inträffade för över tio år sedan.

Visst är sådana som är med i Extremtävlingar duktiga (en del i alla fall) och de har faen så mycket fler groupies och spexiga fester är vad medelmåttorna på världscupen får nöja sig med.

Lätt topp-lista:
*SpeedMono
*störtloppsåkarna
*backhoppare
*speed-skiåkarna
*extremåkarna

Och var resten (puckelåkarna, super g, storslalom, slalom, jibbarna, freestyle-hopparna) kom in i bilden har jag ingen aning om.

Jahadu Gnu, det är väl som så att när faen blir gammal blir han religiös eller nåt!

Jag glömde att balettåkarna inte går av för hackor heller.

shane mcconkey är en hjälte i global storming när han drar nerför en kilometerlång brant ( stup för oss vanliga skidåkare ) utan att svänga en enda gång.

cred till alla små huvudfotingar i bävernylon overaller och jofa hjälmar som bränner rätt ner. Det är dom riktiga hjältarna det!

ha det gott

Jag har sett allting live grabbar!!
De som kör totala världscupen är de riktiga hjältarna, utan tvekan!

Släng ner vilken höftvickande puckel åkere som helst i vilken störtlopps bana som helst och de skiter knäck.

Så kan du ju inte jämföra.

Skärp dig!
Lite mycket varning på dig nu!!!
Tack för ordet

jamen det enda sättet att få igång en diskussion på den här sajten är ju att vara dum i huvudet, så de e va ja e.
själv tycker jag dock att puckel är svårare än en brant med is, även om jag naturligtvis är världsbäst på båda sakerna.

sen vill jag ge cred till extrem-åkarna och jibbarna för att dom tar sporten framåt.

*Snowbladeåkarna stog inte på din lista där såg jag!
Skön stil, sköna skidor, sköna "jokermössor".

Jibbarna lätt, att ligga i luften i 3-4 sekunder slår lätt att komma i en isig backe i 180 kmh + att fart-trikåer ser bögigt ut

Kan väll lista dina förlsag enligt min humble opinion:

1.Extremåkarna (Snabba Alaska-linjer är och förblir sinnes!)
2.Störtloppsåkarna (Kommentar överflödig)
3.Jibbarna (70 mph fakie i chads gap...)
4.Super Gåkarna (Snabbt går det ju, men inte störtlopp.)
5.Puckelåkarna (Svår placering, vill ha dem högre, går inte. Det e nått me klossihop :))
6.Storslalom (Given 6a, det går ju snabbare än när man själv kör störtlop typ)
7.Slalom (Respekt i sig att de kör så snabbt, men särkillt ball e det inte)
8.Speedski (Visst det går snabbt som fan, men kom igen?)
9.Freestylehoppare (Åk hem till gymnastiksalen)

Hade väldans svårt me placering 3-5 i vilken innebördes ordning de skulle rankas. De andra va givna, nästan iaf. Kanske delad 1a på störlopp o extrem. fan det e svårt.

håller med sombrerosnow.
alla små barn e galnast..
annars tyckerj ga freestyle hopparna fatta 3 nacklips med 1440 det e kontroll.

Helt klart dom som filmar extremåkning. Förstå darret på underläppen när du ger dig ut för en linje med brantare lutning än någon av oss åkt och sedan bara massa klippor och feta dropp överallt. Trillar du...DÖR DU!

Alla som kör followcam! Allt från Extrem åkning till 25m platåer!
Att kunna ta en landning samtidigt som man konsentrerar sig att filma bra!

Skulle inte vilja ta en okontrolerad vurpa i en större platå

1. extremåkare.-. att bränna rakt utfö höga klippor e respekt
2.störtloppsåkarna.....ramlar du så flyger du genom 2 kvarter

lätt jibbarna :D:D:D:D:D

Josslo: haha ofta snowbladesåkarna :S de e de fjolligaste som finns :D

Senast ändrad:
Ni kanske ska räkna med jibbarna lite också.Ni säger att störtlopp är farligt, men ni kanske ska kolla in nån jibbfilm då. De åker i 90 km/h o ska hoppa det e nog lite värre än att bara åka i 120

Yutta sa:
Kan väll lista dina förlsag enligt min humble opinion:

1.Extremåkarna (Snabba Alaska-linjer är och förblir sinnes!)
2.Störtloppsåkarna (Kommentar överflödig)
3.Jibbarna (70 mph fakie i chads gap...)
4.Super Gåkarna (Snabbt går det ju, men inte störtlopp.)
5.Puckelåkarna (Svår placering, vill ha dem högre, går inte. Det e nått me klossihop :))
6.Storslalom (Given 6a, det går ju snabbare än när man själv kör störtlop typ)
7.Slalom (Respekt i sig att de kör så snabbt, men särkillt ball e det inte)
8.Speedski (Visst det går snabbt som fan, men kom igen?)
9.Freestylehoppare (Åk hem till gymnastiksalen)

Hade väldans svårt me placering 3-5 i vilken innebördes ordning de skulle rankas. De andra va givna, nästan iaf. Kanske delad 1a på störlopp o extrem. fan det e svårt.
Håller med mister Yutta fullständigt.

Bore sa:
Ni kanske ska räkna med jibbarna lite också.Ni säger att störtlopp är farligt, men ni kanske ska kolla in nån jibbfilm då. De åker i 90 km/h o ska hoppa det e nog lite värre än att bara åka i 120
Hahnenkamm>>>>>Alla parkhopp någonsin. Jag tror att de flesta som aldrig varit inne i alpinvärlden inte har en aning om hur hårigt ett riktigt störtlopp är, över 100km/h i medelhastighet och flera hopp på 20-60m.

Sen finns det något som ni kids (med några undantag på ålder) inte har tänkt på, i super G så får man bara besikta banan 1-2 ggr och sen måste du bränna på 100% jämfört med störtlopp där du får köra 3-6 träningsåk i banan innan det är skarpt läge. Lägg till det faktum att det i princip går lika fort i super G så har du en hårig uppgift framför dig.

Tillbaka
Topp