Vilka bindningar

Vilka bindningar
Hej!

Har inte provåkt någon av dessa men min gissning blir dock att det är nog 22 Designs Axl eller dom från Bishop som är mest stabila. Innan jag gick över till NTN körde jag på Rottefella Cobra R8, och sedan 7 Tm Power. Jag älskade R 8:an och tyckte att den var grymt stabil i jämförelse, men uppskattade 7 Tm:s utlösningsfunktion
https://www.telemark-shop.fr/en/bindings/n75

Vilka bindningar
Tack för era svar.
Jag lär nog ändra mig några gånger under våren.
Men som det ser ut just nu, siktar jag på att hitta en beggad NTN utrustning och åker vidare på de gamla prylarna tills vidare..

Vilka bindningar
ska du ha en ny 75mm bindning så finns det ju inte jättemycket att välja mellan om man kollar vanliga nätbutiker. men hursomhelst så går jag lite mot strömmen.

Tycker att du ska följa tänket på skon som du gillar. Det kan vara så att den kommer bäst till rätta med en bindning som är lite mer åt toppturshållet.

En bindning som skulle kunna sitta som en smäck är G3 targa eller något liknande.

Inte lika styv och mycket mindre böjmotstånd jämfört med R8 etc.. men skulle kunna bli bra. eller nån annan modernare variant med turläge. (som targan inte har men behövs nog inte helller på den)

Men är kriteriet uteslutande stadig så faller detta resonemang :-)

Vilka bindningar
Hmm, ja jag är velig person så jag vet faktiskt inte riktigt vad jag egentligen vill...

Just nu är jag frestad av en bredare modell på skida och tänker då att bindningen behöver vara så stabil som möjligt. Jag åker ju mest i backen och lite bredvid så stabilitet för att ställa upp på kant..

Vilka bindningar
Då ska du ha stabilt .
R8 borde ju finnas mycket av som beg. Kolla antiiceplattorna så de är sprickfria.
En tanke är att du kan tjäna mycke stabilitet på ett par lite grövre skor. Kanske mer än på bindningen.

Tillbaka
Topp