Vilka boots?!

padbmx

Ny medlem
Vilka boots?!
Hej

Nya snowboard boots är ett måste inför vintern då mina är nån billig piss modell, som tur är fick jag dom så har inte lagt en krona på dom.

Men i vilket fall har jag insett vikten av ett par riktigt sköna boots och undrar nu vilka märken och modeller som är bäst och skönast?

Finns de nått vettigt utbud på stadium osv eller måste man komma till en riktigt snowboardshop för att hitta bra grejer?

Känner inte till någon skid/snowboard affär i närheten av där jag bor, närmsta stad är Jönköping.

Så ge mig tips på olika boots och även schyssta affärer även om dom inte ligger i närheten, ibland är man ju ute och åker i landet.

Tack på förhand :)

Vilka boots?!
oneoff i stockholm !
köpte mina där och är riktigt nöjd !
dom som jobbar där har väldig koll på snowboard så det är bara att fråga dom så får du bra hjälp :)

Vilka boots?!
stockholm är jag tyvärr sällan i men är jag där så ska jag kolla in oneoff! :)

hört mycket att Burton inte håller kvaliten längre? men det kanske bara är brädorna eller så är det skitsnack?

Vilka boots?!
Nu var det kanske dumt att jag inte skrev vad den ska användas till, har tänkt o köpa en ren park/jibb bräda iår och har en "all-mountain" bräda redan så vill helst slippa köpa 2 par boots, så det är bra om dom är hyfsat allround. :)

Sweet ska kika på Salomon'en då!

Vilka boots?!
nike boots är bäst!
absolut skönast och finns i olika modeller. boardlife.se ligger väll i jönköping..? vet inte om dom har nike då

Vilka boots?!
Det gjorde den visst, har missat helt att den finns i stan, är det ny öppnat?

Det blir en tur dit då, hoppas utbudet i butiken är bättre än webbsidan bara :)

Vilka boots?!
Ja, det beror väl på vad du har för fötter. Prova....
Även om man provar är det svårt eftersom bootsen brukar gå ut sig efter ett tag. Jag har råkat ut för skor som blivit för stora efter en vecka men också det omvända att de inte töjt sig som jag räknat med. Dyr hobby!
Tänkte passa på att tipsa om att salomon har ett par modeller i både regular och wide för oss med riktigt breda fötter. Jag har ett par synapse wide som är underbara.

Lycka till.

Vilka boots?!
boardlifes utbud lär ju bli bättre om inte annat när säsongen drar igång!

Dom hade ju Thirtytwo Lashed vilket jag kör på och är grymt nöjd med :)

Vilka boots?!
Prova många olika.
Jag har provat flera olika märken och modeller och kommit fram till att vans passar mig bäst.
Det är gött eftersom det är sjukt bra pris på dem.
Vans Hi Standard om du vill ha en medelmjuk, jag tycker den e grym.
Vans Jamie Lynn eller Andreas Wiig om du vill ha en hårdare. Håller flexet sjukt bra, grymt mycket längre hållbarhet än Ride, Burton eller 32 enligt mig.

Vilka boots?!
Klart jag måste prova själv vad som passar men det kan vara bra och få lite tips för en som inte kan så mycket om hårdvara.
Jag kan lägga en hyfsad slant på riktiga skor men då vill man ju gärna att de ska vara bra kvalité osv.

Men jag ska kika på modellerna ni tipsade om! :)

Blir det helt fel och åka pist om man har mycket flex i skorna och brädan är lite styvare?
Hade väl tänkt o kika på mellanhårda skor men jag ska börja jibba
mer iår så kanske hade vart gött med mjukare med?

Senast ändrad:
Vilka boots?!
bootsen är ju som sagt sjukt viktiga. lika viktiga som bräda enligt mig. kolla ut storlekar på affärer (stadium) och sen beställ från nätet... kan bli bra mycke billigare. kolla även förra årets modeller... t.ex så beställde jag ett par burton slx förra årets för 2100 nu för nån vecka sen, nypris ca:4600. det är en bra deal =)

Tillbaka
Topp