Skullcandys ljud är ett skämt och kvaliten är inte ens värt att nämna!
Jag lyssnar nästan alltid på musik (förutom när jag umgås eller annat då man inte kan lyssna). Vissa perioder lyssnar jag på musik i ipod 6-8 timmar per dygn. Det gör att jag sliter ut hörlurar fort som fan. Jag har testat nästan alla märken, både in ear och stor hörlur, som finns och kommit fram till följande:
Sennheizer: Bra ljud, lite hög diskant dock. Bästa kvaliten jag hittils testat, håller dubbelt så länge som creatives.
Creatives (endast in ear modellen): Bra ljud, lite hög diskant men mer balanserad än Sennheizer. Bra kvalite! Bästa in ear!
KOSS: Godkännt ljud. VÄRDELÖS kvalite! De har garanti vilket är positivt, men det är lite jobbigt att reklamera 10 gånger på några månader! Ett par säckade ihop efter 2 veckor!
Philips (endast in ear): Helt ok ljud och helt ok kvalite.
Nocs (endast in ear): Sjukt grymt ljud, plupparna omsluter extremt bra. Men de har ett förjävligt vindbrus om man springer eller liknande.
Skullcandy: SUCK! Rackig kvalite och världelöst ljud! stora hörlurarna sitter förjävligt dåligt dessutom, speciellt lowrider, man kan knappt röra på huvet utan att de flyger iväg.
iEar (in ear): Värdelöst ljud och kvalite, märks att det är ett budgetalternativ.
Wesc (endast bygelmodel): SJUKT BRA! sitter bra och har enormt bra ljud! Bästa bygelhörluren