Vilka hörlurar rekommenderar ni?

K1wi

Medlem
Tjaa! Mina lurar har gått sönder och nu ska jag köpa ett par nya.
Vilka lurar är värda att köpa?

Skullcandy Icons.. lätt!
250:- och dom funkar skitbra, finns många som klagar på ljudet, men själv har jag haft 2 par och gillar dom som fan.. men visst.. slänger du ut 3-400 kan du ju köpa dig ett par Koss PortaPro som sägs vara riktigt dope ljus i :)

Senast ändrad:
Skullcandy har lätt grymmast design,men sådär ljud.
Beror ju på lite vad du är ute efter, bra ljud eller design.

Tänker precis säga motsatsen, köp inte skullcandy om du gillar bra ljud.

Sitter du på pendeltåg, buss och i andra bullriga miljöer och vill ha ett par slit och släng lurar, köp skullcandy.

Sitter du i röd morgonrock, filttofflor och smuttar whiskey på kvällarna och är rädd om grejerna, köp kvalitet!

Senast ändrad:
Har hört att skullcandy ska vara dåliga?

Jag har Sony Mdr v-150, svarta studiolurar typ, smidiga, grymt ljud, ca 300kr kostar dom. Helt klart prisvärda. Finns även en dyrare modell som heter Mdr v-300, dom kostar 600kr, vet inte vad det är för skillnad.

Du kmr få höra en massa skit om att skullvandy har kasst ljud men det har dom inte:P dock har jag hört att det är sjukt bra ljud i koss porta pro.

men jag skulle köpt skullcandu icon eller lowrider om jag veru du!:)

hejsvejs!!!

om du vill ha ett par med bra ljud till bra pris så kolla isf Creative Aurvana DJ lurarna. Snygga och just nu jäkligt billiga på nätet...kolla pricerunner tex.

jeppenator sa:
Skullcandy Icons.. lätt!
250:- och dom funkar skitbra, finns många som klagar på ljudet, men själv har jag haft 2 par och gillar dom som fan.. men visst.. slänger du ut 3-400 kan du ju köpa dig ett par Koss PortaPro som sägs vara riktigt dope ljus i :)
koss lyser bra somfan. =)

men ni som säger att skull har dåligt ljud så beror det också på att ni inte hört de bra lurarna som mer än ear buds och TI, prova full metal jacket eller SK Pro om ni vill ha bra ljud...

Senast ändrad:
jeppenator sa:
Skullcandy Icons.. lätt!
håller med om icons, riktigt prisvärda.

Skullcandy icons om du vill ha ett par smidiga och snygga lurar,

Skullcandy Sk pro om du vill ha fett bra ljud och TI om du vill ha nåt lite mitt imellan

Jag har ett par Skullcandy ICONs Chrome
Sjukt snygga, bra ljud i icons jämfört med tex TI, billiga + att skullcandy erbjuder marknadens bästa garanti om dem går sönder

Så, mkt för pengarna= Skullcandy ICON

P and O //Oscar

Oscis sa:
Sjukt snygga, bra ljud i icons jämfört med tex TI, billiga + att skullcandy erbjuder marknadens bästa garanti om dem går sönder

P and O //Oscar
Bara det att garantikoden inte går å hitta!!!!!!!!!!
ARGH

Bose (noise canceling) --> Sjukt bra ljud. Fula.
Bose (mindre variant) --> Snyggare, bra ljud dock inte tjusningen av oljudsreduceringen.
Skullcandy --> Vissa tycker de är snygga. Sämre ljud. Har ett par Ti som duger.
Koss --> Bra ljud. Fula. Inte samma kvalitetskänsla som Bose.
WeSc --> Snyggast och helt ok ljud. Mitt tips.

Hogizz sa:
Oscis sa:

P and O //Oscar
Bara det att garantikoden inte går å hitta!!!!!!!!!!
ARGH
Garantikod? Jag gick till deras kontor i Park City och gav mina lurar och fick ett nytt par.
Om du inte kan åka dit skär du av jacken och skicka den till dom. http://www.skullcandy.com/warranty-information.html

Jag hadde ett par skullcandy lowrider men de gick sönder, eller med andra ord gick de av.
SE UPP!!! Jag blev förvånad hur lätt de gick sönder. Det var plastet i "bågen" över huvudet vid "puffarna" som de gick av.
Jag köpte ett par nya Hörlurar, Koss PortaPro. Många sa att de har bra ljud och så vidare. Men vet nån som har dem något som går lätt sönder på dem eller hur man undviker det.

Kruxelidux_gangsta-thug sa:
wesc gör cleanare än scullcandy + att det är bättre ljud, lätt..

Annars är väll Koss sporta/porta pro bra båda två..
lätt dom knäcker dom e sjukt cleana me as bra ljud...köp dom om du gillar bra ljud ;)

jag har haft 3 skullcandy hörlurar alla har pajjat, det är ok ljud i dem men det bra med dem är att när de går sönder kan man bara säga det till affären så skickar de dem nånstans och sen så får man tillgoda kvitto så kan man bara köpa nya

Är man bara ute efter toppen ljud rekommenderar jag ett par c-Jays, från svenska företaget Jays. Absolut underbart ljud.

audio technica ath es7 är en riktigt bra lur som kombinerar funktion och style. Fått mycket bra recensioner på bl a headfi.org som är det största forumet för hörlurar, gå in och läs där, kan ju varna för att det finns riktiga audiofiler där som hävdar att man måste ha en bärbarförstärkare till sin mp3 för att driva hörlurarna. Kanske är lite overkill... Mjuka kuddar av läder och släpper både inte in eller ut något ljud, mycket krispig ljudbild

http://www.pricerunner.se/pl/94-943561/Hoerlurar-och-Headset/Audio-Technica-ATH-ES7-priser

Om du vill ha ett par hörluar som stänger ute allt oljud och som har fet bas till din gangsta musik(om du nu lyssnar på sånt) så är ditt ända va AKG K518DJ ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=156013 ). Dom är billigast på Scandinavia photo (http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9118670) dock kommer det ta en vecka innan du får dom.

Dom är väldigt sköna, stänger som sagt ut allt ljud, klarar av mycket hög volym. Man kan nästa ha dom som "minihögtalare" utan att dom går sönder. AKG K518DJ sitter bra på huvudet, om du har stort huvud så sitter dom åt för hårt dom första dagarna du andvänder dom. Men detta löser du genom att töja ut dom under de två första nätterna. Du tar lådan hörluarna ligger i, sen så sätter du på hörlurarna på lådan, så dom töjs. Blev skit bra!
En nackdel är att sladden är 2.5 meter lång, men sätt ett gummiband runt en del av sladden så blir den inte så lång.

AKG K518DJ är namnet på världens bästa hörluar under 500-lappen!

Köp Koss portapro, helt sjukt jävla bra ljud, kostar typ 300-350:-!!! bästa ljudet jag har hört på länge iaf!!

Robintrolin sa:
Någon som vet hur ljudet i Wesc Oboe är? Jag vill inte ha några skitlurar som inte tål någonting men framförallt så är ljudet det viktigaste.
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=38565&g=a&m=b&lbid=150&lcid=0|0
ljudet var asskönt, helt klart! men kvaliteten! herregud, skruvar som lossnade här och där, och min sladd var glapp redan från början och allt möjligt! köp inte den modellen om du ska köpa WeSC, bara dåliga erfarenheter!

jag har ett par skullcandy recruit/icon, och jag älskar dom, seriöst, ljudet isolerar bra från ljud omkring och duger helt klart, plus att dom är billiga och funkar definitivt i bland annat backen!

Skullcandy icon är billiga och sköna och snygga, Ljudet kan bli mycket bättre men med tanke på garantin som ingår på skull så är det självklart, om dom går sönder av sig sj får man typ gratis nya och om du förstör dom när du åker skidor och sådant så får du 50 procent på ett par nya

jag köpte mina skullcandy icon för 195 kr! jag har haft dom i ett år snart det ät inte en skråma på dem!

Skullcandys ljud är ett skämt och kvaliten är inte ens värt att nämna!
Jag lyssnar nästan alltid på musik (förutom när jag umgås eller annat då man inte kan lyssna). Vissa perioder lyssnar jag på musik i ipod 6-8 timmar per dygn. Det gör att jag sliter ut hörlurar fort som fan. Jag har testat nästan alla märken, både in ear och stor hörlur, som finns och kommit fram till följande:

Sennheizer: Bra ljud, lite hög diskant dock. Bästa kvaliten jag hittils testat, håller dubbelt så länge som creatives.

Creatives (endast in ear modellen): Bra ljud, lite hög diskant men mer balanserad än Sennheizer. Bra kvalite! Bästa in ear!

KOSS: Godkännt ljud. VÄRDELÖS kvalite! De har garanti vilket är positivt, men det är lite jobbigt att reklamera 10 gånger på några månader! Ett par säckade ihop efter 2 veckor!

Philips (endast in ear): Helt ok ljud och helt ok kvalite.

Nocs (endast in ear): Sjukt grymt ljud, plupparna omsluter extremt bra. Men de har ett förjävligt vindbrus om man springer eller liknande.

Skullcandy: SUCK! Rackig kvalite och världelöst ljud! stora hörlurarna sitter förjävligt dåligt dessutom, speciellt lowrider, man kan knappt röra på huvet utan att de flyger iväg.

iEar (in ear): Värdelöst ljud och kvalite, märks att det är ett budgetalternativ.

Wesc (endast bygelmodel): SJUKT BRA! sitter bra och har enormt bra ljud! Bästa bygelhörluren

orka betala så mkt för ett par hörlurar som det finns risk för att gå sönder direkt, jag rekommenderar därför icon, cleana, okej ljud och dom är billiga.

Tillbaka
Topp