vilka longboard hjul?

vilka longboard hjul?
Hej, jag ska snart köpa en Apex 37 från Original, http://www.originalskateboards.com/longboards/apex-longboard
men har inte bestämt vilka hjul som jag tror passar.
på förra longboarden hade jag hjul mer åt sliding hållet, och vill därför nu
prova några grippiga hjul som inte är för små, eftersom brädan nästan klarar hur stora som helst.
De ska va bra för crusing carving och freeride i första hand.
Just nu lutar det mot nån av de här,

Abec flywheels 76mm x 52, 75a/78a
Abec Gumballs 76mm x 53, 75a/78a
Seismic speed vent 85mm x 52, 75a (dyrast men klart snyggast)
Seismic blast wave 78mm x 50mm, 75a http://www.blackdiamondsports.com/seismic_longboard_wheels_spd_vnt_orng_75a_p/sv-clrorng-77mm.htm
Seismic speed vent 77mm x 55, 75a
Retro Big Zags 75mm, 77a

Vilka tycker ni jag ska ha, och kom gärna med egna förslag på bättre hjul, men i den här stilen.
Om det är nån som har en Apex så skriv gärna vilka hjul du har på.

vilka longboard hjul?
ja e noob men crusing carving och freeride säger vell emot varandra lite??!
dom som ja tror är mest allround av dessa är big zigs med nya formulan av 80a

vilka longboard hjul?
Ta gumballsen om du vill ha riktigt mycke grepp. Du kan göra djupa carvingsvängar med dom utan att dom släpper. Bigzigsen är likadana typ. Seismic hjulen har inte lika mycke grepp.

vilka longboard hjul?
Till de ändamål du nämner hade jag utan tvekan valt Retro Big Zags 75mm, 77a , Kör själv på 80a, men testat 77a och skall köpa dem nästa säsong, sjukt bra gripp och skön känsla i!

Longboardfan: alla loadeds brädor är bra, personligen tycker jag att Ceviche är lite väl kort, men ska du bara cruisa inne i stan, kör på den.

vilka longboard hjul?
Om du frågar mig så bör du först och främst inte köpa en originalbräda, det är självklart ditt val men enligt mig och många andra så är dom sjukt hypade utan anledning. Konstigare truckar får man leta efter, att slänga på 200mm truckar på en cruiser är ren idioti. Men som sagt, om du provat brädan och gillar den, go for it.

Angående hjulen så ser jag helt klart bigzigs 80a som mest allround av de du har skrivit upp. Vill du verkligen freeridea bör du kolla på en annan typ av bräda men bigzigsen funkar till det mesta.

vilka longboard hjul?
skulle köra på retro hjulen. Har hört att ABEC Gumballs blir platta väldigt snabbt, även om de tar grus och annat superbra så gillar de inte slajds...

Tillbaka
Topp