Vilka ska på intervju i Hemsedal 18-20/09?

snortpowder

Ny medlem
Fick svar från Hemsedal nu och skall på intervju, skall bli sjukt kul. Är det några andra som ska dit på intervju?

jag ska nog dit. väljer mellan intervju där eller i åre. det krockar tyvärr :( jättesvårt! vet du något om hur det är att säsonga i hemsedal osv? :) har du åkt mycket skidor där?

Jag har åkt ganska mycket på båda orterna, personligen så föredrar jag hemsedal. Jag har dock aldrig gjort en säsong på någon av orterna tidigare men brukar ha ganska många skiddagar både i hemsedal och åre. vad är du ute efter?

härlig skidåkning i långa nedfarter och en roligt säsong med mycket nytt trevligt folk. antar att det finns på båda ställena :) det lutar åt Hemsedal nu iaf.

Jag har samma dilemma, är kallad till Åre men idag ringe de från Hemsedal och bad att jag skulle komma dit också, Hur ska jag göra? Måste säga att Hemsedal Låter bättre efter att ha pratat med dom där uppe :)

Jag har jobbat 3 säsonger i Hemsedal och kan VERKLIGEN rekommendera att åka dit. Högre berg, bättre lön, grym skidåkning. Med den nya lodgen och butik och hyra där så har stället lyft ytterliggare ett snäpp. Lägg därtill att de ordnar boende åt alla anställda och löjligt låg skatt som svensk så vill jag påstå att valet är enkelt!

Jag har också fått en väldigt bra uppfattning om Hemsedal efter att ha haft kontakt med dem, så nu blir det intervjun i Hemsedal :)

Varför har inte jag hört nåt för? Dvs jag har inte ens fått ett nej via mail. Så läser man här hur ni 18-19 åringar redan blivit kontaktade.

pff...

qtip sa:
Varför har inte jag hört nåt för? Dvs jag har inte ens fått ett nej via mail. Så läser man här hur ni 18-19 åringar redan blivit kontaktade.

pff...
tur att du hanterar det så bra! :)
ett tips är att söka till anläggningar som inte drivs av skistar så slipper du konkurrera med så många om de platser som finns.

Når dere først skal opp til Hemsedal den helgen må dere passe på å få med dere Hemsedal fjellfestival!! http://www.hemsedalfjellfestival.com/index.html

God stemning på Hemsedal cafe utover kvelden vil det nok også bli! En forsmak på hvordan det kan bli der til vinteren med kanskje litt roligere en afterski sesongen!
Kanskje dere treffer noen local også før dere eventuelt flytter opp hit!!

Og noe å tenke på er å få med seg Karina Hollekim sitt foredrag om hennes liv og hvordan det ble totalt forandret etter en stygg Basehopp ulykke!! Jeg har bestilt bra vær til den helgen og litt varmere en vi har nå! Første natten med minus grader har allerede vært så nå er det ikke lenge til snøen kommer! :D

Tillbaka
Topp