Vilka ska söka till freeridegymnasiet 2009/2010

vilka jib program finns de o vad e intagnings poängen?

inte för att vara ett smartass eller något men känns det inte som onödigt vetande att veta vilka som inte ska söka? han ville ju faktiskt veta vilka som skulle söka..

kan säga att de är fett värt att söka dit dom som ska! jag var med 1:orna 2 dagar, 1 dag i skolan och 1 i backen :) VILKEN STÄMNING SÄGER JAG BARA! så sjukt kul var det också! inte bara att de var kul hela dagarna, de var sjukt sköna lärare där och de verkade som att dom tog undervisningarna på allvar inte bara slappa runt och snacka skidor hela dagarna :P

Ni som ska söka! You will not be disapointed!

Hej jag är jävlig sugen på att söka. men vet någon vad som gäller egentligen?? vad är det för intagningspoäng? vad krävs av en som snowboardåkare och är det riksintagning?

Lee-Unit sa:
Ahelia sa:
Hej jag är jävlig sugen på att söka. men vet någon vad som gäller egentligen?? vad är det för intagningspoäng? vad krävs av en som snowboardåkare och är det riksintagning?
intagningspoängen skiljer ganska mkt från år till år, men de brukar inte vara särskilt högt. Det finns riksintag på snowboard, där är det lite högre krav och lite seriösare + att man går 4 år på den linjen, det är inte riksintag till freeridegymnasiet.
Okey. Men den linjen som det är riksintag på, är det den som bara tar in sex åkare per år och inriktar sig på dom som vill bli elit åkare? och om det är så har för mig att dom mest sysslar med Bigair och så. problemet är att jag satsar på boardercross.... Någon som har ett tips?

matte nordström från solle ska söka. han kommer komma in för han äger sönder er :)

och ni som åker snowboard. sök freeride istället för malungs egna. mycket bättre jobb och etc efter de :)

Hej!
Det märkliga med riksintag är att det enda som räknar är betygen från åk9. Inga åkarmeriter alltså. Vad betyder då det? Jo, det spelar ingen roll hur duktiga de andra eller för den delen du själv är;
- Undervisningen och och åkningen kommer att anpassas individuellt till just dina förmågor. Därför kommer du också att utvecklas oerhört under de tre åren och därmed, och det är ju det som räknas, vara sjujävlig över hela berget när du tar studenten...
Visst finns det chans/risk att andra är bättre, såväl första dagen i 1:an som sista dagen i 3:an, men just du kommer självklart att köra skiten ur 95% av alla andra skidåkare när du är klar.
Det skall också sägas att skillnaden mellan sämsta och bästa åkare kan vara stor i början men att den är försvinnande liten efter 3 år.
Slutsats: Sök! Den chansen får du inte igen...

Mvh Christian, 33 år och faktiskt lärare (men inte där).

caligula sa:
Hej!
Det märkliga med riksintag är att det enda som räknar är betygen från åk9. Inga åkarmeriter alltså. Vad betyder då det? Jo, det spelar ingen roll hur duktiga de andra eller för den delen du själv är;
- Undervisningen och och åkningen kommer att anpassas individuellt till just dina förmågor. Därför kommer du också att utvecklas oerhört under de tre åren och därmed, och det är ju det som räknas, vara sjujävlig över hela berget när du tar studenten...
Visst finns det chans/risk att andra är bättre, såväl första dagen i 1:an som sista dagen i 3:an, men just du kommer självklart att köra skiten ur 95% av alla andra skidåkare när du är klar.
Det skall också sägas att skillnaden mellan sämsta och bästa åkare kan vara stor i början men att den är försvinnande liten efter 3 år.
Slutsats: Sök! Den chansen får du inte igen...

Mvh Christian, 33 år och faktiskt lärare (men inte där).
på snowboardgymnasiet i Malung som har riksintag så tar dom in elever från den uttagningen dom har i kläppen. Alltså inte på betygen. Dessa går 4 år och klassen är en elitsatsning

på freeridegymnasiet i Malung som inte har riksintag så går dom bara på betygen, här spelar det ingen roll vilken nivå man åker på

simpyz sa:
är inte riksintag när dom tar in från hela landet?
när det är riksintag så kan inte hem-kommunen säga ifrån om någon söker till ett sådant gymnasium utanför kommunen. Därför så många som sökt till freeridegymnasiet har blivit nekade av sina snålkommuner :)

Är det någon som har kontakt uppgifter till freeride gymnasiumet? jag har testat telefon nummret som står på deras hemmsida men det funkar inte, skickade ett mail för ett bra tag sedan men jag har inte fått ett svar... Något som vet ett annat nummer eller mailadress?

Frågan va vilka 94or som skulle söka men själv är man 93 och ska troligtvis söka och gå om ett år sjukt värt :D alla ni som har så jäkla mycket frågor snacka me er syv på skolan lr ring/maila nån på malung. Jag har gjort båda grjerna och har sjukt bra koll på läget nu ^^

Tillbaka
Topp