CalleJosefson
Ny medlem
Vilka ska söka till freeridegymnasiet 2009/2010
Som rubriken lyder vilka 94or ska söka till freeridegymnasiet iår ? 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nepp, men du kommer att vara med på deras nollning i vilket fallGriisen sa:inte jag
FreeridegymnasietF-G sa:
vänta bara, du kommer önska att du inte skrev detF-G sa:
Okey. Men den linjen som det är riksintag på, är det den som bara tar in sex åkare per år och inriktar sig på dom som vill bli elit åkare? och om det är så har för mig att dom mest sysslar med Bigair och så. problemet är att jag satsar på boardercross.... Någon som har ett tips?Lee-Unit sa:intagningspoängen skiljer ganska mkt från år till år, men de brukar inte vara särskilt högt. Det finns riksintag på snowboard, där är det lite högre krav och lite seriösare + att man går 4 år på den linjen, det är inte riksintag till freeridegymnasiet.Ahelia sa:Hej jag är jävlig sugen på att söka. men vet någon vad som gäller egentligen?? vad är det för intagningspoäng? vad krävs av en som snowboardåkare och är det riksintagning?
undrar samma grejj :PMowglii sa:Hur duktiga är åkarna som kommer in på freeridegymnasiet? Vet om att det inte är intagning. Men hur bra är åkarna på ett ungefär?
sjukt bra?Dirty-T sa:undrar samma grejj :PMowglii sa:Hur duktiga är åkarna som kommer in på freeridegymnasiet? Vet om att det inte är intagning. Men hur bra är åkarna på ett ungefär?
tyvärr så blir det nog svårt med den stavningen :/tranas sa:jaja , bara en rolig sakt , tror inte ja kommer inn men men ! ;D
vad är det då? :P jag har ingen koll alls men ska söka dit ändå.. jag åker snowboard.Front5 sa:och ni som åker snowboard. sök freeride istället för malungs egna. mycket bättre jobb och etc efter de![]()
på snowboardgymnasiet i Malung som har riksintag så tar dom in elever från den uttagningen dom har i kläppen. Alltså inte på betygen. Dessa går 4 år och klassen är en elitsatsningcaligula sa:Hej!
Det märkliga med riksintag är att det enda som räknar är betygen från åk9. Inga åkarmeriter alltså. Vad betyder då det? Jo, det spelar ingen roll hur duktiga de andra eller för den delen du själv är;
- Undervisningen och och åkningen kommer att anpassas individuellt till just dina förmågor. Därför kommer du också att utvecklas oerhört under de tre åren och därmed, och det är ju det som räknas, vara sjujävlig över hela berget när du tar studenten...
Visst finns det chans/risk att andra är bättre, såväl första dagen i 1:an som sista dagen i 3:an, men just du kommer självklart att köra skiten ur 95% av alla andra skidåkare när du är klar.
Det skall också sägas att skillnaden mellan sämsta och bästa åkare kan vara stor i början men att den är försvinnande liten efter 3 år.
Slutsats: Sök! Den chansen får du inte igen...
Mvh Christian, 33 år och faktiskt lärare (men inte där).
när det är riksintag så kan inte hem-kommunen säga ifrån om någon söker till ett sådant gymnasium utanför kommunen. Därför så många som sökt till freeridegymnasiet har blivit nekade av sina snålkommunersimpyz sa:är inte riksintag när dom tar in från hela landet?
http://freeridegymnasiet.se/simpyz sa:vad är det då? :P jag har ingen koll alls men ska söka dit ändå.. jag åker snowboard.Front5 sa:och ni som åker snowboard. sök freeride istället för malungs egna. mycket bättre jobb och etc efter de![]()