vilka ska till stryn sommar?

23/6 - ospecifierat datum åker jag till stryn med vänner & bekanta (inte klubben alltså, utan några vänner & några bekanta).

åker till norge nu om några timmar. kommer va stationerad i Bergen hela sommaren. Lägg ett mail om ni vill köra en fotosesh i fonna etc. Ses i Norge!!

Tjabba!
Jag och en polare kommer upp under v.27 förmodligen.
Alla snackar om att bo i stuga eller tälta, men vi hade tänkt ha med husvagn.

Är det någon som vet om man får ha med husvagn, hur det funkar, vad det kostar?

Otroligt tacksam för svar!

mvh albin

abbylon sa:
Tjabba!
Jag och en polare kommer upp under v.27 förmodligen.
Alla snackar om att bo i stuga eller tälta, men vi hade tänkt ha med husvagn.

Är det någon som vet om man får ha med husvagn, hur det funkar, vad det kostar?

Otroligt tacksam för svar!

mvh albin
det är lungt att ta m vagnen till styrn, gjorde det förra året v.27, behövde inte heller boka i förväg då det var ganska lungt där den perioden förra året. rekomenderar dock att kolla m dom i förväg ändå. liten varning utfördad för norska bergsvägar o tidsåtgången med vagn dock. jag kommer inte orka ta vagn igen om jag inte får en deal m gratis soppa o bil m rejäl diesel motor ;)

åker själv förhoppningsvis nån gång mellan v. 26-28 i år.

Senast ändrad:
Har precis kommit tillbaka från stryn. Kändes som om det var mindre med snö detta år. Var väldigt varmt (långt över 20 grader) och parken var igång men på låg nivå än så länge.

Som sagt, glöm inte solkrämen (har en ganska röd näsa.....)

finpa sa:
Har precis kommit tillbaka från stryn. Kändes som om det var mindre med snö detta år. Var väldigt varmt (långt över 20 grader) och parken var igång men på låg nivå än så länge.

Som sagt, glöm inte solkrämen (har en ganska röd näsa.....)
nice!

mycket möjligt att jag glider dit någon vecka efter midsommar å chillar satan!

nån som vet va man kan göra där om man inte kan åka skidor förutom å chilla med alla sköna skidåkare på kvällarna?
typ något roligt på dagtid?...

peace

jeppenator sa:
mycket möjligt att jag glider dit någon vecka efter midsommar å chillar satan!

nån som vet va man kan göra där om man inte kan åka skidor förutom å chilla med alla sköna skidåkare på kvällarna?
typ något roligt på dagtid?...

peace
Dricka öl, dricka läsk, dricka grogg, dricka renat, dricka jäger, dricka vatten eller kanske ta en pizza!?

Vi har sitter vid Hjelle Hotellet nu och njuter av en veckas helt galen skidåkning.
Sol, sol och mera sol. Vi har haft tur för när vi kom i söndags så hade inte liften längst upp varit trasig så alla fina åk var oåkta...................................
Visst har det tinat bort en heldel snö men fortfarande är korta baksidan, Björnsonssvängen och SS-Norway är ännu åkbara.
Dalsnibba kan åkas men man behöver gå på lite sten mitt i rännan och ha fart över snöbron vid forsen, Blåtind är ett jätte fint åk efter en hike på ca1,5- 2timmar och går att åka ett bra tag till.
Till alla parkråttor så håller de på att bygga förfullt i parken.

Stryn är kul.

//Fredde

Du menar att långa baksidan inte är åkbart? Hoppades på att dte skulle vara åkbart tills jag kom dit iallafall.

Tack för det svaret!
Säg till om du vill åka med, vi har tre platser kvar i bilen. En dieselbil som är riktigt snål i förbrukning, så det blir inte mycket pengar.

DET GäLLER ALLA HÄR! VI HAR TRE PLATSER KVAR BORLÄNGE-STRYN 02 JULI-09 JULI.
Om bilen blir full så blir det 400/person TUR OCH RETUR!

Hoppas vi ses där annars!

Jag ska ditt med en litet tag med min äldsta brosa och två av hans polare. Det blir kanske flera som följer med oxå:D

Vi ska iaf vara där 19/6-21/6

Så det blir tre dagars skidåkning :)

halå! vi drar iväg imorn och stannar på obestämd tid, kommer bli ball! några andra som åker imorn som vi kan följa efter vägen?

sitter på hjelle hotel och skriver från deras trådlösa netvärk, vart en ganska shön dag ibacken men glömde mina googels hemma så det suger sten hårt och inrunens till hoppen är fet keffa men annars är det helt okey;)

åker den 23 alt den 24/6 på lite obtämdtid (väder beroende) senast tom 3/7. har två(alt 3) platser kvar i bilen så det är bara att höra av sig om man vill med en eller annan väg! utgår från antingen Göteborg lr Floby. Fan va gött det ska bli o stå på snö igen!

Tillbaka
Topp