Vilka skidor på UCPA-centret i Argentière 10/11?

irieman

Ny medlem
Någon som har åkt toute neige i Argentière denna säsong som vet vilka skidor man får låna?
Förra året var det mycket trötta Rossignol bandit 80.
Har de uppgraderat?
Andreas

Jag hade i alla fall rossi sc86 när jag åkte toute neige i slutet av feb -10. Kass grepp på is, men bra i övrigt.

Jag var i Argentiere nu v 2, och ja, det är fortfarande väldigt trötta bandit 80! (;

Hur och vilka är låneskidorna överhuvudtaget på UCPA, på andra center också? Vad är utbudet liksom? Jag ska till Flaine v 9 och kommer i vilket fall som helst ta med mina rättså fräscha K2 Sidestash, men om det dumpar riktigt rejält kanske man behöver ännu mer bäryta, alternativt pistfräsare om offpisten skulle närma sig barmark.

Ni skall kanske vara glada om de inte har uppgraderat. Vi fick ut splitter nya SC97, efter två dagar hade alla i gruppen + guiden bytt till gamla slitna SC86. SC97 känns tung och klumpig off pist och trög on pist.

Frågar du snällt så kan du nog få låna något med mer bäryta, de har allt möjligt i gömmorna.

varför åker man på låneskidor om man åker med UCPA?

Hammpus sa:
för de är gratis?
UCPA har ju alla nivåer, från blåbär och uppåt, en hel del är där för att de gillar skidåkning mer än de gillar supa i övrigt är de "charterturister" så de orkar inte släpa sina lika trista eller sämre lagg om de ens har några. I mer avancerade grupper är det fler som åker på egna lagg. Har aldrig ens provat deras lagg, det har inte ens fallt mig in, har räckt att flexa dem en gång och känna den runda stålkanten så var jag avskräckt...

Vattendroppe sa:
Hammpus sa:
För att snöläget i cham under påsken inte alltid är det bästa, med ett par låneskidor drar man sig inte för att åka på jord/halm om det behövs ;)
okej de är så ni resonerar! snöläget är iof inte bättre nu.. :P

Tillbaka
Topp