Vilka skidor ska jag ha

JippiiKay

Medlem
Vilka skidor ska jag ha
hej jag har bestämt mig för att köpa ett par nya twintip skidor och har sjukt svårt att bestämma mig för vilka jag ska ha är inne just nu på ett par k2 public enemy är dem bra eller ska det något annat? Ni kan la tipsa mig om vilka skidor jag bör köra på

Vilka skidor ska jag ha
Det är lättare att veta om du beskriver var du ska använda dom och hur mkt du väger. Om du är tung och vill göra mer än att jibba med dom så borde du ju köpa en hårdare skida. Den nya PE ska ju vara bra då. Om du bara ska jibba är det onödigt att lägga ner så mkt pengar på skidorna. Då är det lika bra att köpa ett par Fujativ som är billigare och mjukare. Men om du är som mig väger runt 80 kg och vill kunna åka lite varstans med dom samtidigt som dom går att hoppa lite med ( dock inte lika skön landnig ) så är ju mitt förslag PE 06´ utan tvekan. Har iofs inte testat 1080 foil än men fjolårets 1080 va inte alls roliga att åka lite snabbare med i pisten då den kändes orolig.

Vilka skidor ska jag ha
Vad skall du ha dom till, vad är dina krav? Hur breda vill du ha dom? PE är ju utan tvekan ett grymt bra val...

Vilka skidor ska jag ha
jag väger ca: 60kg och ska ha dem till att åka park men jag vill också kunna åka lite i backen och ha en hyffsad bra skida för offpist.

Vilka skidor ska jag ha
Om du vill ha Public Enemy och har spanat in dem så finns det inte så mycket mer att göra, de blir nog perfa till dina behov!

Tillbaka
Topp