Vilka skidor snackar han om?

VanDamn

Ny medlem
Efter helgen surfade jag runt på nya mp3-bloggen, Fyllesamtal.se och hittade ett inlagt fyllesamtal om skidor. En tämligen påverkad grabb snackar glatt om sina lagg med någon men nämner aldrig vilka det är. Nu skulle jag vilja dra igång en gissningstävling här på freeride:

Vilka skidor snackar han om tror ni (med motivering)?

Inlägget heter "Mina skidor är så bra" och ligger under datumet 18/11 på:

http://www.fyllesamtal.se

Min gissning: Völkl Mantra

Senast ändrad:
Sjukt svårt men jag skulle säja att han snackar om ett par Public Enemy!

har nu lagt in hänsving hit i deandra trådarna.

fick precis nu oxå en ny gissning via fr-mail:

salomon pocket rocket 04

dessvärre utan motivering. kanske för att namnet kan feltolkas som fickplunta (ligger ofta fulla människor varmt om hjärtat)?

ja , jag tänkta mer på en krystad länk till alkohol. AA = anonyma alkoholister gör iofs gissningen trolig. Men att den fulla killen på fyllesamtal.se skulle var så överförtjust i salomon finner jag svårt att tro, haha.

fler gissningar?

Eftersom Whaat missade att vi flyttat hela gissningsleken hit, återger jag den:

Whaat:
"haha.

Völkl Kamra..Har ingen direkt motivering..jag gissar bara:P!

Tycker att det är klent med motiveringar. Iofs var killen tämligen full och gav inga direkt tunga argument but still :-)

So far finns följande gissningar på vad den fulla killen på www.fyllesamtal.se (samtal inlagt den 18/11) snackar om:

-Völkl Mantra
-Public Enemy (dock ej troligt med tanke på den angivna längden)
-Tecno Pro
-Salomon Pocket Rocket '04 (pga. AA?)
-Völkl Karma
-Gamla skidor från vinden
-Snowblades med "riktigt" bindning

Också skidnarkoman bidrar med ett tips (dock i fel tråd så jag flyttar det hit)

Skidnarkoman:

"inte mantra - görs inte i 175."

allt närmare svaret alltså. fler tankar?

Snubben låter lite som en brat som inte alls har någon koll på skidor så därför lägger jag min gissning på Head mojo. Motivering: Jon e antagligen den enda åkaren han känner till och åker jon på dessa så måste de ju va grymma... P.s. Jag vet att dessa inte heller finns i 175 men snubben verkar ju inte veta säkert hur långa de va.

trubblemaker?

men varför gissa i denna tävling när vi inte kan få reda på rätta svaret ?

Jag har precis fått ett FR-mail från en person som uppger sig vara personen som snackar på fyllesamtal.se. han lovar att avslöja svaret när rätt gissning kommit in!!! snacka om anledning att gissa!

Tydligen har ingen haft rätt ännu men han menar att det finns ledtrådar i samtalet! jag hör inga när jag lyssnar men kanske ngn annan gör?

inte public enemy - inte rätt svar. han har lovat att följa gissningarna och avslöja när rätt svar väl kommer - dock måste det vara motiverat säger han, ahha. den här killen verkar skön :-)

VanDamn sa:
Intressant poäng - ja, han låter lite väl begesitrad över skidorna, klassiskt för oerfarna åkare...
Att vara begistrad? Ett klassiskt tillstånd efter den 4:e ölen skulle jag säga. Då är allt "så jävla bra, helt enkelt bäst".

ha ha, ja jespr har en god poäng här. man måste ha i åtanke att pågen uppenbarligen var full (vilket han även erkände när han kontaktade mig). Han ville dock inte bli namngiven för att undvika att alla mailbombar honom i jakt på svaret. Nu när den här "tävlingen" är igång kanska man kan skaka fram någon form av pris åt den förste som gissar rätt?

www.fyllesamtal.se -killen (eller vad vi nu ska kalla honom) ville ha svar både på modell och vilket år den kom. knepigt som fan. men som sagt - enligt honom ska man kunna höra det i samtalen på ngt vänster. beats me....

som några märkte var jag puckad nog att ställa frågan om vilka skidor killen på fyllesamtal.se dillar om i fler forum. jag försökte styra om alla gissningar hit när ni vänligt påpekade detta. nu har även den gode Johan på freeride uppmärksammat missen men vi hoppas alla att gissningsleken framöver endast sker i denna tråd.

Jag kan också passa på att meddela att jag fått in två ytterligare gissningar (får se om de är rätt) - vore dock bättre om alla gissar direkt här istället för att gå via mig :-)

- Dynastar Candide Thovex från 2001 (motivering: dynastar eftersom folk verkar gissa på det)

- Extrem AK4 (kille kanske hade druckit "extremt" mkt , minst 4 flaskor sprit?)

sköna motiveringar säger jag, återstår att se om Fyllesamtal.se- fyllot håller med. hoppas han loggar in snart igen.

då ska jag tamejfan fråga om man kanska kan få hans lagg om man gissar rätt, han tycks ju dricka för mkt för att kunna åka ändå...

Jag tror nog att det kan vara Völkl Gotama i 176 05/06 modellen...

Motiveringar:
Breda, många tycker att de funkar bra i pist.
04/05 gick att få tag på billigt. 2500:- (de snackar ju om det i slutet, iaf. han med betalningsanmärkning)
Han verkar noobig och köper ett par 176cm offpistskidor...
De snackar mycket om bredd.

"Det beror på hur bra vässade de är..."

haha, nej faktiskt inte. det är faktiskt en medlem här men jag har lovat att inte säga vem ännu för att inte folk ska börja antasta honom. han kontaktade mig när den här tråden rullat ett tag...

och han lovade att avslöja när någon gissat rätt - vet dock inte om han varit inloggad idag så vi får väl fortsätta lyssna & gissa :-)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp