Vilka Skidor?

• Trådstartare Trådstartare Petronela
  • Start datum Start datum
P

Petronela

Guest
Vilka Skidor?
Vilka skidor funkar till en lättviktare som jag "58 Kg" jag älskar att åka offpist, ge mig förslag...

Vilka Skidor?
tja! eftersom du väger så lite så behöver du nog inte så grymt feta skidor för att kunna åka bra offpist! jag väger typ 65-70 kg och jag har ett par k2 enemy och dom funkar klockrent i offpisten! dom är desutom ganska mjucka så topparna håller sig lätt ovanför snöytan. så eftrsom du väger så lite borde du ha ett par mjuka skidor! men men annars är det bara att höra i någon skidbutik så brukar dom veta bra!

Ha de! Danne

Vilka Skidor?
om du vet att du åker som tilvlerkarna räknar med att tjejer åker så kan du ju kolla på tjejmodellerna hos de olika tilvlerkarna. K2 har flera bra tjejskidor. annars är väl PR rätt bra för lättviktare, som någon sa 5 by 5 oxå...hör dig för i olika affärer

Vilka Skidor?
jag väger ca 60 kilo och har ett par rossignol shratch bc 182 långa. de fungerar bra om du inte skall köra kortsväng. flyter underbart i lössnö och slask.

Vilka Skidor?
Det blev ett par vanliga Monster 70, 170cm som jag har fått prova i helgen i Tärna, mycket skönna och lätt åkta. Tack för tippsen i allafall.

Tillbaka
Topp