Vilka skor till Union Contact/Skate Banana kombo?

Oavsett-vad

Ny medlem
Tänkte höra mig för lite med killarna som kan, om lite olika sko märken/modeller jag ska kika på som kan tänkas passa bra ihop med Union Contact/Skate Banana.

Har ett par Burton Moto nu som torterar mina fötter duktigt. Inte skons fel igentligen utan det är jag som köpt fel sko för mina fötter helt enkelt. Tyvär ingen ångerrätt kvar så det är bara att pynta för ett par nya...

Jag åker mestadels bara och glider i pisten och svänger av in i parken till dom lite mindre hoppen och en massa rails/boxar. Åker en del lättare off-pist också.
Så jag är på jakt efter något lite mjukare och lätta skor , som sitter som gjutet på mina fötter. Så där härligt sköna helt enkelt :)

Har storlek 45 på mina Moto.

Har kollat lite på 32 Lashed men har hört att inte dom ska passa i Contact bindningarna( storlek L/XL på mina ) stämmer det?

Stort tack på förhand!

/ Hasse

Det viktigaste vad gäller boots-köp är att prova. Ta då gärna med bindningarna och prova så att allt passar. Rakt av känns det som att ett par halvstyva boots passar dig bra.

Jag skulle vela påstå att dem flesta boots passar till dem flesta bindningarna bara man har matchat storleken på bootsen med bindningarna bra och sen ställt in bindningarna på ett korrekt sätt för önskad känsla.

32 Lashed är en bra sko men iår har jag hört folk som inte gillar dem, De säger att skon sitter bra när man sitter still men när man kommer ner i bindningen känns det som att man kan dra ur hälen.
Skulle rekommendera 32 tm 2 dock är dem liiiite styvare.

larm sa:
Det viktigaste vad gäller boots-köp är att prova. Ta då gärna med bindningarna och prova så att allt passar. Rakt av känns det som att ett par halvstyva boots passar dig bra.
Självklart är det så. Och det var väl just det som jag gjorde fel när jag köpte Moto skorna. Hade alldeles för bråttom när jag provade, och det blev ju som det blev det.

Du har inge tips några olika modeller jag ska kika närmare på?
Finns ju en hel uppsjö att välja på så det vore trevligt att kunna sålla fram några olika innan jag åker till butik och börjar prova :-)

simonsandman sa:
32 Lashed är en bra sko men iår har jag hört folk som inte gillar dem, De säger att skon sitter bra när man sitter still men när man kommer ner i bindningen känns det som att man kan dra ur hälen.
Det är precis så mina moto beteer sig. känns jättebra när jag sitter på en stol och har dom på mig. Men nästa så fort jag har spännt fast mig och åkt några åk så får jag svin ont i foten och tappar hälgreppet alldeles.

Har hört att man kan limma fast skumgummibitar (sittunderlag) på bra valda ställen på innerskon för att skapa mer tryck på punkter ovanför hälen för att få bra hälgrepp.
Är det något du vet någonting om?

Jag åker på ett par välformade ION med gjuten sulen till mina Union Data och en MCkink (en skatebanan med annan grafik..) funkar kanoners har ALDRIG ont i fötterna. Men som någon sa tidigar; fötter är lika unikt som personnummret så det går inte att rekommendera skor till någon man måste pröva sig fram tills man hittar ett par som passar just din fot. Dessvärre är det ju även så att skor formar sig samt mjuknar ju mer man använder dem. mina ION är definitivt inte lika hårda som dom var när jag köpte dem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp