Vilka skydd när du kör mtb?

vnmedia

Ny medlem
tjena!! ska börja me dirt jump för att senare börja me lite mer freeride vad har ni för skydd när ni kör? var kan man vara å lära sig om man inte har tillgång till nån mtb track.?

För utförsåkning slänger man på sig ett stycke fullface, ett par benskydd och ett ryggskydd. "Dainsesepyjamas" är ju tokvarmt nojlas, speciellt om man ska börja med dirtjump som jag nu såg att han planerade. Jag tänkte slänga in en liten fråga jag också, någon som kan rekomendera ett par härliga knäskydd? Har kollat lite på 661 Kyle Strait och dom ser ju faktiskt riktigt bekväma ut.

jag vill oxo länga in en fråga har köpt DH cykel nu skall jag köpa skydd och on du säger att det är varmt med en sån he täckande väst eller vad man skall säga om jag fatta dainsespyjamas rätt :S. så då undrat jag vad skall man ha för skydd bara rygg platta och knä och armbågs eller? vad kör ni på?

Det är ju väldigt personligt hur mycket man vill skydda sig. Jag tycker att det räcker med hjälm, goggels, ryggskydd och knäskydd för den söndagsåkning jag bedriver.

Jag skulle nog faktiskt inte dra på mig något mer om jag skulle bege mig ut på en tävling heller. Om det var otroligt mycket sten så kanske ett par armbågsskydd. Men nu skulle jag ju aldrig palla ta min cykling till en så seriös nivå som tävling så jag nöjer mig med att fisåka lite på skutan.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp