Vilka Twin-tip från K2??

Vilka Twin-tip från K2??
Funderar på att köpa ett par K2 Fujative eller Public Enemy . Vilken ska man ha av dom???? vilen e cleanast o skönast att åka på???

Är tacksam om nårra svar ....:P....

Vilka Twin-tip från K2??
Nu börjar jag tröttna på dessa ständiga frågot "Vilka ska jag köpa?". Speciellt när man inte skriver vad man ska ha dom till!? Men det är säkert bara jag det...

Chilla!

Vilka Twin-tip från K2??
bror på, om du åker mycket park så ska du köpa fujative men åker du mer pistat eller offpist så ska du köpa public enemy.
vad jag anser iallafall.

Vilka Twin-tip från K2??
beror på vad du ska åka. fujative e klart den "cleanaste" skidan enligt mig

Vilka Twin-tip från K2??
eftersom du säger att du åker både mycket park och pist så ska du ha public enemy enligt mig. det beror på att fujative är enbart gjord för park och public enemy är gjord som en all-round skida! Fujative är för mjuk för att den ska bli bra i pisten.

Vilka Twin-tip från K2??
Man kan åka pist med alla skidor. Jag hade köpt fujative för den är mjuk och skön. Som sagt du kan åka pist med alla skidor och så länge du inte är ute efter det perfekta carvet kan du välja nästan vad du vill. det går att bränna på ohyggligt mycket med mina madtrix mogul som har rundade stålkanter bla.

lycka till i köpet

Vilka Twin-tip från K2??
Så länge ni inte är heter sverre, kaj, ingemar eller herman och så länge ni inte bränner chocken med tyngdlyftarvikter på skidorna så är det rätt lungt. Alla twintips är mer eller mindra lika i pisten. Och om man pratar inom bara ett märke som K2 så spelar det ingen roll.
Public Enemy är tyngre och 5 mm smalare, men är stabil som fan
Fujativen är lätt och mjuk (bra om man vill göra butters* och sånt)

Om du inte tycker att något av dessa uppräknade altenativ passar in på dig så spelar det ingen roll

*Det är om du är klen dvs. vågar du trycka på tailen när du kör fakie så spelar det ingen roll vilken twintip du har,

Vilka Twin-tip från K2??
fujative e lättast för park... men om du kör bc o offpist så e det nog public enemy
++public enemyn får nog lite mer status me tanke på grafiken o priset

Vilka Twin-tip från K2??
Scratchlover: joo det är ju tur att man kan köpa en skida efter status då man är lite osäker och inte lärt sig åka skidor på riktigt oj oj oj...

Vilka Twin-tip från K2??
Jag tycker du ska köpa public enemy, den funkar till alt och pep fujas har åkt på den ganska länge så den borde hålla absolut top-klass i parken med. Fujative är bara en billig b-skida som bara går att åka i parken med. Anledningen till att så många tycker att du ska köpa den är att de själva har den eftersom den är så billig. De vill helt enkelt inte erkänna att de gjort ett skitköp.Fujativen ska du köpa om du enbart åker i parken.

Vilka Twin-tip från K2??
Fujativ är ruskigt mjuk och fladdrig. P Enemyn är en "riktig" skida, sandwish konstruktion, spänstig och livlig. Funkar otroligt bra i piståkning till skillnad från många andra twins, antagligen även bra Offpist. Den är snäppet tyngre och betydligt dyrare, men är du inte bara intresserad av att sladda runt i parken är P Enemyn det självklara valet. Annars duger nog Fujativen. Roligare att raila en billigare skida...

K2 Public Enemy är med hästlängder den bästa allsidiga Twintipskida jag provat. Lite svåra att få tag på så här års. (Har dock inte provat Dynastar Troublemaker som sägs vara bra).

Vilka Twin-tip från K2??
Fujative funkar finfint i pisten, man får väl för allt i världen anpassa åkningen efter skidan. De är absolut inte fladdriga i pisten och vad gäller offpist så är de som sagt +5mm i midjan mot PE. Sen är det intressant hur många av alla som uttalat sig om skidornas åkegenskaper hittils som har åkt på skidorna...

Vilka Twin-tip från K2??
när jag kolla på skidor för ett par månader sen fanns de hur många som helst ju. menar ni att de är så stor efterfrågan?

Vilka Twin-tip från K2??
Köp Public enemy, skönast skidorna i pist och offpist är dom lika bra som fujativen och i parlk coskå ungefär... Fujativen är FÖR mjuk! P.B är perfekt!

Tillbaka
Topp