Hej, drar upp en gammal tråd, men såhär ligger det till.
Kör idag alltmer på Dynafit, har ett par andra skidor med sth16 som jag använder till all typ av åkning om det inte står topptur på schemat. Kör dessa med ett par äldre Lange Rx130 som jag gillar skarpt.
Problemet är att det börjar bli jobbigt att släpa på 2 par pjäxor hela tiden. Problemet i dagsläget är att mina 27.5 Lange är 316 mm pjäxmått mot Dynafitdojjans 304mm, alltså kan jag inte justera bindningen så att den passar för Dynafiten. Har tänkte att montera om dessa så att jag kan köra Dynafitdojjan på alla mina skidor.
Men, är rädd att dom slits ut för fort om jag kör dom hela tiden, därför vore det skönt om jag kan använda båda pjäxorna i Sth bindningen. Bindningen passar som sagt inte om jag kör centrerat på 316 mm, utan jag måste ju montera dom så att dom passar hela spannet mellan 304 och 316 mm (Har för mig att sth16 kan justeras 20mm totalt?). Har inte gillat innerskon i Dynafiten (Mercury) men kom lite sent på den briljanta iden att Langens innersko passar som gjutet i Mercuryn.
Under den lilla tid jag har använt Mercuryn så tycker jag att skalet har slitits fortare gentemot andra pjäxor jag haft, därför undrar jag om det är någon som vet om Dynafitpjäxor slits fortare än vanliga mer lämpade pjäxor om man kör de i vanliga alpinbindningar?