Vilken bindning?

herrfisken

Ny medlem
Vilken bindning?
Tja!

Jag tänkte klicka hem ett par Völkl Yumi, dock har jag ingen aning om vilka bindningar jag ska välja, eller kolla efter någon annan stans. Försökt läsa på här men inte blir jag jusst något klokare.

Har endast åkt på renodlade pistskidor tidigare, väger ca 65, och har inga turer uppför planerade (som inte innehåller någon slags lift då).

Så om någon kan tipsa om en prisvärd bindning som håller för lite skogs-ös, lite parkhopp och uppkörda härjedalsbackar, så skule jag bli väldigt glad :)

Vilken bindning?
Lutar åt Griffon, bra pris på den. Men ska dessa standardmonteras bak på skidan, eller ska man gå för +1 / +2? Swich åker jag bara efter en semi-vurpa. Vinner jag alltså någonting på att flytta fram bindningen, eller är det bara parkåkare som flyttar fram? :rolleyes:

Vilken bindning?
Du har väl koll på att Yumi är en damskida, för framförallt friåkning framåt i pist. Kanske inte så mycket för skogsös och parkhopp, men uppkörda hörjedalsbackar fixar dom galant.

/GC

Vilken bindning?
GoranC sa:
Du har väl koll på att Yumi är en damskida, för framförallt friåkning framåt i pist. Kanske inte så mycket för skogsös och parkhopp, men uppkörda hörjedalsbackar fixar dom galant.

/GC
Japp, jag gillar designen. Och att det är en damskida har jag inte fått någon vidare förklaring av vad det egentligen innebär, möjligen att de är lite mjukare, vilket endå ofta passar i svenska backar. Att lattja runt i med lite mindre kraftfull åkning. (När föret och folkmängden tillåter kör jag med ett par lite för långa progressor :) )

Men, varför tror du inte att de skulle funka i skogen? Mest det och eftermiddagsåkning jag tänkt använda dem till.

Vilken bindning?
Dom har inte rocker bak, dvs inte alls så enkla att trycka ut bakändarna på. Dom har heller inget twintip, inga skidor du åker eller landar baklänges med.
Mer gjorda för att åkas på skär än lattja runt på.
Men att åka med i uppkörd pist funkar dom bra till

/GC

Tillbaka
Topp