vilken filmkamera/fotokamera har ni?

• Trådstartare Trådstartare VEhrling
  • Start datum Start datum
V

VEhrling

Guest
Tja jibbers & big mounten riders! Som rubriken lyder. så vad har du för kamror + är du nöjd med kamrorna.

själv har jag en canon dv40 som funkar mindre bra för den e sjukt svår att lägga över det man filmat till datorn (kanske för att jag inte förstår hur man gör) men filmningen är jag nöjd med, men ialla fall så rekomenderar jag den inte!

haha, kan bero på dig=)

btw har ja ingen just nu :S

har dock tillgång till en canon eos d350 eller va dom heter:P

just nu har jag en Sony DCR-HC42E dv-kamera. den funkar helt ok, ville ha en liten för att jag filmar mycket med min bikecam som jag köpt på iceman.se.. och den är jag mycket nöjd med. till foto har jag en Canon Ixus60 (som så många andra) liten, smidig och bra.
tycker både sonyn och canon är att rekomendera, inte alltför dyra. bikecamen är lite sisådär med.. lite för mycket sladdar, men efter lite modifiering med sladdarna så funkar den bättre enligt mina önskemål..

Konica minolta dimage a200 och en pentax ist*dl. Sen i skolan har vi allt du kan tänka dig men de har jag bara tillgång till under skoltid !

Jag har en Panasonic 180 fungerar as bra!" Som foto kamera har jag panasonic z5 funkar as bra den med! Panasonic har bra grejjer!

Min bror har en sony DCR-HC17 E dv-kamera.

Jag har en Canon EOS 350D med ett EF-S 18-55mm och ett Tamron AF 55-200mm objektiv.

en samsung VS, 10meapixels och en
sony.....

Senast ändrad:
nä, har nån skit fotokamera 8 megapixel. Sony

Har två filmkameror: sony och panasonic

jag är inte så insatt

Olympus E-500, kommer dra ner till alperna nästa vecka och köra fotosessioner säsongen ut. sweet huh?

Panasonic DVX102AE teh one and only Dvcam + en helmetcam

Eos 20D med 2 objektiv

Sitter dock nu och dregglar över en Panasonic HVX200. Spela in i 1080p! Dock kostar lagringsmediet sinnesjukt mycket

Senast ändrad:
jag har 200 stycken engångskameror

nämen allvarligt vet jag inte riktigt vad mina kameror heter..:/

jag ska köpa en nikon d70 eller en nikon d50 , nu när jag inte får åka lika mycket pga knäskada..

Nikon D200 samt en Nikon D70 som backup... + ett gäng objektiv då, som egentligen är viktigare, men det frågades om kameror så :)

Ps. Jag är mycket nöjd med kamerorna ds.

Jag använder följande:

Video: Panasonic, NV-GS180
Den är riktigt bra, fin färgåtergivning, samt enkel att arbeta med.

Foto: Olympus Mju 800 Digital
Riktigt bra bilder blir det, den tål fukt, kyla på ett bra sätt. Det som är lite dåligt är att den kan vara lite trög ibland, vilket gör att det stundtals blir riktigt svårt att ta bra bilder när man åker.

Ha det bra!

VEhrling sa:
Tja jibbers & big mounten riders! Som rubriken lyder. så vad har du för kamror + är du nöjd med kamrorna.

själv har jag en canon dv40 som funkar mindre bra för den e sjukt svår att lägga över det man filmat till datorn (kanske för att jag inte förstår hur man gör) men filmningen är jag nöjd med, men ialla fall så rekomenderar jag den inte!
använder du Canons eget program eller liknande för att lägga över bilder/filmer?
Det enklaste brukar alltid vara att bara kopiera över dom i utforskaren.

filmkamera: Canon XH G1...ny!

stilbildskamera: Pentax K100D Black...ny!

/sexy time

Senast ändrad:
CrashX sa:
VEhrling sa:

använder du Canons eget program eller liknande för att lägga över bilder/filmer?
Det enklaste brukar alltid vara att bara kopiera över dom i utforskaren.
jag andvänder canons "egna" program: som SUGER

Konica Minolta D7D. hyffsat trevlig ändå trots att alla tillbehör är oroligt dyra sedan sony tog över.

kör med en nikon d70s och 18-70 objektiv,,
är ute efter ett nikkor 80-200 (telezoom)

Tillbaka
Topp