Vilken längd på k2 sight?

Tjänna!
Jag har tänkt att köpa ett par k2 sight nu till vintern.
Jag är fortfarande lite tveksam på längden dock. Tycker ni jag ska ha den som är 169cm lång eller 159cm lång ?
Det lutar mest åt 169 men vad tycker ni ?
Jag är cirka 170cm lång och väger runt 55kg. Jag åker ungefär 30% park och 70%all-mountain.

Tacksam för svar : ))

Jag hade sagt 159cm-modellen för dig! Du är inte så tung och bör därför inte gå mycket högre i längd på skidorna.

I övrigt är längd en smaksak. Vad har du åkt med innan? Vad tror du hade känts bäst?
Personligen tycker jag det är roligt med lite, lite kortare skidor, då egenskaperna oftast blir mer lekfulla, och man behöver inte heller anstränga sig lika mycket i åkningen, vilket iofs kan vara det vissa vill.

Jag skulle välja den längre då det är en rockerprofil på skidan vilket gör att den kommer att kännas betydligt kortare. Men jag är också en som alltid förespråkar längre skidor framför kortare.

Senast ändrad:
kan ju meddela om du inte visste de att k2 har skeva mått på sina skidor så dom är iaf 2-4 cm längre än vad som angivs

Om du vill ha en ytterligare åsikt angående vad du ska köpa så kan jag tillägga att jag köper alltid skidor som är minst lika långa som mig själv. Detta för att jag gillar lite längre skidor. Men som sagt i denna tråden så är det en smaksak.
Men jag skulle rekommendera att du köper 169 cm pga att du kör mest all-mountain.

Tillbaka
Topp