Vilken längd ?

• Trådstartare Trådstartare dudemeister
  • Start datum Start datum
D

dudemeister

Guest
Vilken längd ?
Tjena !

Ska skaffa nya laggs (Head J.O Pro) och vet inte om jag ska ha 1,69 lr 1,60? Själv är jag 1,73 och åker mestadels park (även lite pist) , skulle va snällt med lite hjälp !=)

Tack på förhand !

Vilken längd ?
definitivt 169, enligt mig är det en perfekt längd.. många tycker att dom ska va längre än en själv men de ser jag bara som ett jävla påhitt:) kanon kör på dem :D

Vilken längd ?
lånar tråden lite...jag köpte ett per nya skidor för nån månad, problemet e det att jag tog kanske en för kort längd. Jag e 162 cm och tog ett par i 154 cm va tror ni blir det för kort? vet att det inte går att ändra nu men frågar ijallafall.

Vilken längd ?
ViktorP sa:
lånar tråden lite...jag köpte ett per nya skidor för nån månad, problemet e det att jag tog kanske en för kort längd. Jag e 162 cm och tog ett par i 154 cm va tror ni blir det för kort? vet att det inte går att ändra nu men frågar ijallafall.
Beror på vilken skida det var, vad du väger, vad du åker, hur du åker, vart du åker osv osv..

On Topic:
169 blir mycket stabilare än 160.
Det som spelar mest roll är inte din längd utan vikt, åkskicklighet osv...

Vilken längd ?
Trial-Dude: köp 169
ViktorP: näe, de blir nog inte för kort, lr de beror på hur länge du ska ha dom? men jag är 178-180 o jag har 170 långa skidor, dom e perfekta tkr jag

Tillbaka
Topp