Vilken låt i S-special snowboard?

Iron_Patrik

Medlem
Jag tror det var någon gång mellan 94-97 så gick det en programserie som hette S-special.
Ett av avsnitten handlade om snowboard, S-special snowboard.
Är det någon som vet vad gruppen/låten heter som dom spelar där i början precis efter att förtexterna är slut.
Tror den börjar med "I get up in the morning and I pack my things and go..."
Den är ganska lugn i början och efter ett tag blir den lite hårdare utan att vara dödsmetallhård.

/Patrik

Det kan inte ha varit nån Soundtrack Of Our Lives-låt?
Kändes som dom var skapligt överrepresenterade i alla SVT's reportage om snow/skateboard runt den tiden..

Tror jag har det där avnittet på VHS här hemma nånstans, ska kolla om jag hittar det å känner igen låten..

Haha ja Instant repeater 99 och Grand Canaria gick varma...
Men det låter varken som TSOOL eller Deep Purple.
Vore kul om någon vet vilken låt det är, den ger såna goa minnen.

Har faktiskt kvar avsnittet på VHS, efter stora problem med att hitat en fungerande video så lyckas jag få igång avsnittet. Kan säga så pass mycket att det är första låten. Dock så står det aldrig vad låten heter. Varken medans den spelas eller i slutet.

Tror att dom i refrängen sjunger "I ain't turning back" försökte googla på det men hittade tyvärr inget vettigt

har också letat mig svettig efter denna låt...utan resultat....har mailat svt och de vet inte heller...men någon måste ju fan veta....har också skiten på vhs och har provat track id med telefonen...utan framgång....

håll denna tråden levande....vi måste få veta;)

Peace out

Just det ja, om man inte har spotify:

The Leather Nun – I Ain't Turning Back (album: Nun Permanent)

Vaknade med denna låt på hjärnan – 15 år efter S-special, fan va tokig man var...är.

Detta är helt sjukt! äntligen någon som löst mysteriet. Hur kom du på låten? Jag har spenderat timtals på google o shit för att hitta den hehe

tack iaf

Jag kan inte svara på den frågan. Jag vet bara att jag älskar den och att även jag har letat mig förbannad över det. Det har varit helt omöjligt att hitta, fram tills nu vill säga.
Och eftersom ingen har sagt att det är fel så stämmer det säkert, men det känns nästan lite för bra för att vara sant.

Otroligt! Jag har letat efter titeln och artisten till denna låt sedan jag såg programmet S-Special, utan något resultat. Jag gav upp ett tag. Sen för något år sedan kom jag att tänka på denna låt igen, o tänkte att nu när Google finns så måste det ju vara otroligt simpelt att hitta den. Men icke!! Letade och letade helt utan resultat.

TILLS NU! TACK "STRAX" :D

Otroligt att texten inte går att googla fram!

snällla hjääääälp! det är en annan låt från de där avsnittet som har gnagt i min skalle såååååå länge nu, jag minns att när den spelades åkte dom på tailen å snurra, (såg skit ball ut för övrigt) dom åkte även nå rails minns jah, det kan även ha filmats i grå skal eller svart vitt av nån anledning, låten var rätt så hård och en jä.la härlig elgura

tänk hårt ! tack! =)=)

snällla hjääääälp! det är en annan låt från de där avsnittet som har gnagt i min skalle såååååå länge nu, jag minns att när den spelades åkte dom på tailen å snurra, (såg skit ball ut för övrigt) dom åkte även nå rails minns jah, det kan även ha filmats i grå skal eller svart vitt av nån anledning, låten var rätt så hård och en jä.la härlig elgura

tänk hårt ! tack! =)=)

kan man hitta programmet nån stans? känns galet att svt kan sånt

Fantastiskt, jag ser och hör första klippet framför mig somd et vore igår. JAg kan nog sjunga typ hela låten fast jag inte hört den på 13 år. Jag hade också detta på VHS och tror att jag såg det typ 20ggr. Jag såg Neverland (Absinthes nya) nyligen och till min glädje är en av låtarna från S-special med när Gigi Ruf (tror jag) kör. Det vore riktigt fint om SVT kunde lägga upp hela avsnittet på SVTplay, och att man sen kan göra sig en spellista med all denna musik att ha när man åker.

smiskar_dole sa:

tänk hårt ! tack! =)=)
Det var som lzy skrev over her, Dead Kennedys med Moon Over Marin. Var forøvrig Terje som kjørte :) Husker også at Oasis med Wonderwall var med, og NOFX med Linoleum under "parten" til Backman.
Husker jeg også hadde dette på VHS og så det om og om igjen. Morsomt å se at det er andre som husker det og!
Jeg hadde gitt penger for å se dette programmet igjen. Var mitt første møte med snowboard, og før jeg fikk min første snowboardfilm, så det var stort. Å få se det igjen hadde vært helt rått!

Senast ändrad:
Haha roligt att så många letade efter intro-låten som visade sig vara The Leather Nun – I Ain't Turning Back.
(En annan bra låt med dom som var med i ett gammalt Hyland-reportage är These eyes cannot lie, finns på www.grooveshark.com)
Är det verkligen ingen som har avsnittet på vhs och kan lägga upp det på youtube?
Jag kan typ alla scener och repliker utantill men det hade ändå varit grymt kul att se det igen.
Samma sak gäller S-special Skateboard.

Var tvungen att bli medlem bara för att tacka!

Inte visste jag att det fanns å många liktänkande därute! :) Nötte bokstavligen ut VHSen med "S"!
Verkar vara borta från "snål spotify" men låten finns på:
Minns skogsåkningen speciellt under den här låten när åkarn bryter genom några grenar och snön bara dränker honom. Vardagsmat i dagens filmer men jävlar vad ballt det var då!!! Har inte varit så här åksugen sen jag var 15!

TACK STAX!!!!

Måste nog ta fram "steak and lobster" för att få lite mer nostalgi, även om den kom lite senare har jag för mig...

Ha de!

Monokel Eyewear (www.facebook.com/Monokel) har utlovat ett par solglasögon till den som är först med att lägga S-special snowboard avsnittet på youtube!! Bara att hålla tummarna nu :)
Skulle vara helt fantastiskt att se den gamla dokumentären igen!

det var jag som kontaktade niklas hyland personligen för skitlängesen via epost
, köpte först fel skiva med TSOOL , (vilket var mitt livs bästa felköp)
sen efter några försök så hittade jag Leather Nun skivan och köpte den.
lade nyligen upp den på youtube, för de är en av dom låtarna som fick mig att börja åka snowboard

Det var han Oskar vad-han-nu-hette, med blonda dreads, som åkte. Han brassade runt på en Oxbow kommer jag ihåg.

Kaskar sa:
Det var han Oskar vad-han-nu-hette, med blonda dreads, som åkte. Han brassade runt på en Oxbow kommer jag ihåg.
Min gamla barndomskompis Oskar Norberg från Gammelstad utanför Luleå! Vi var ett gäng som började åka bräda runt -86 efter att ha sett Apocalypse Snow på en VHS-kasett inspelat från någon kabel-tv kanal. Oskar är nog den som rent karriärmässigt kom klart längst av oss även om Kent Östling avslutade med en "pro"-model hos Evol Snowboards.

Senast ändrad:
T_Skoog sa:
det var jag som kontaktade niklas hyland personligen för skitlängesen via epost
, köpte först fel skiva med TSOOL , (vilket var mitt livs bästa felköp)
sen efter några försök så hittade jag Leather Nun skivan och köpte den.
lade nyligen upp den på youtube, för de är en av dom låtarna som fick mig att börja åka snowboard
Att råka skaffa "Welcome to the Infant freebase" måste faktiskt ses som ett grymt lyckat felköp Tobbe :D

Senast ändrad:
Jo TSOOL skivan var så sjukt bra felköp.-
Vad hette tjejerna som körde till wonderwall i alaska?
Och snälla, jag ber till snöguden : lägg upp detta avsnitt någonstans om ni har det på dator eller vhs.
skulle göra vad som helst för att få se kulturminnet 1 gång till.

Doughboy sa:
Kaskar sa:
Min gamla barndomskompis Oskar Norberg från Gammelstad utanför Luleå! Vi var ett gäng som började åka bräda runt -86 efter att ha sett Apocalypse Snow på en VHS-kasett inspelat från någon kabel-tv kanal. Oskar är nog den som rent karriärmässigt kom klart längst av oss även om Kent Östling avslutade med en "pro"-model hos Evol Snowboards.
Haha! Jag var på plats i Östersund då Kent drog en raggerflip to gipsvagga

DEn här tråden är kanske död. Men jag vill liva upp den igen.
Finns det någon som har S - SPecial på Vhs eller dator?=

Magiskt! I såå många år har jag gått med denna låten på hjärnan. Redan första gången jag såg programmet blev jag helt tagen av låten...i kombination med brädåkningen. Hittade nu av en händelse denna forum tråd...och nu har jag fått frid!

Gammal tråd men är det någon som hittat avsnittet nånstans än?
Jag hade det på vhs och tittade om och om igen. Hade även S-Special skateboard (också med sjukt bra låtar).
Ingen som har som kan lägga upp på Youtube?

Tillbaka
Topp