Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Utter sa:Du är medveten om att en Mac är en pc med vitt-/aluminiumskal va? Samma saker inuti men du betalar oerhört mycket pengar för att få ett \\\"snyggt\\\" yttre och ett annat OS (som du kan köra på en PC, eller kör Linux etc).
hjälpUtter sa:Du är medveten om att en Mac är en pc med vitt-/aluminiumskal va? Samma saker inuti men du betalar oerhört mycket pengar för att få ett "snyggt" yttre och ett annat OS (som du kan köra på en PC, eller kör Linux etc).
Har du rökt morötter eller?Utter sa:Du är medveten om att en Mac är en pc med vitt-/aluminiumskal va? Samma saker inuti men du betalar oerhört mycket pengar för att få ett "snyggt" yttre och ett annat OS (som du kan köra på en PC, eller kör Linux etc).
Utter har rätt.Eric_W sa:Har du rökt morötter eller?Utter sa:Du är medveten om att en Mac är en pc med vitt-/aluminiumskal va? Samma saker inuti men du betalar oerhört mycket pengar för att få ett "snyggt" yttre och ett annat OS (som du kan köra på en PC, eller kör Linux etc).
I vad? Att mac är en pc med \"vitt-/aluminiumskal\"?jet sa:Utter har rätt.
haha, puder och isig pist är samma sak båda är vitaUtter sa:Du är medveten om att en Mac är en pc med vitt-/aluminiumskal va? Samma saker inuti men du betalar oerhört mycket pengar för att få ett "snyggt" yttre och ett annat OS (som du kan köra på en PC, eller kör Linux etc).
Båda använder sig av samma hårdvara. Det som skiljer sig är förpackningen och operativsystemet.mholm sa:I vad? Att mac är en pc med \"vitt-/aluminiumskal\"?jet sa:Utter har rätt.
Förklara gärna mer.
\"Windows has no users, it has hostages!\"
Om folket är sugna på att läsa en längre tråd angående mac vs windows-pc: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=111161
Ja, delvis rätt. För att köra OS X i en "vanlig" dator får man ta till lite olika knep. Inte bara att installera, tuta och köra alltså. Dessutom får man inte installera OS X på annat än mac-datorer, fast windows får man installera på mac med hjälp av (exempelvis?) bootcamp.jet sa:Båda använder sig av samma hårdvara. Det som skiljer sig är förpackningen och operativsystemet.
Men du kan alltid köra OSX i en "pc-förpackning" eller Windows i en "mac-förpackning".
Jag är hur som helst sjukt nöjd med min nya Macbook Pro 15", men jag har svårt att säga att den är bättre än min gamla pc.
Lustigt om du känner av komponentskillnader som inte existerar. Apple använder sig numer av exakt samma komponenter som vilken pc som helst. Intelprocessorer, grafikkretsar från nVidia etc etc etc. Det är helt enkelt precis samma sak i dom.mholm sa:Ja, delvis rätt. För att köra OS X i en "vanlig" dator får man ta till lite olika knep. Inte bara att installera, tuta och köra alltså. Dessutom får man inte installera OS X på annat än mac-datorer, fast windows får man installera på mac med hjälp av (exempelvis?) bootcamp.jet sa:Båda använder sig av samma hårdvara. Det som skiljer sig är förpackningen och operativsystemet.
Men du kan alltid köra OSX i en "pc-förpackning" eller Windows i en "mac-förpackning".
Jag är hur som helst sjukt nöjd med min nya Macbook Pro 15", men jag har svårt att säga att den är bättre än min gamla pc.
De skillnader man märker först är de skillnader i operativsystemet. Komponentsskillnaderna märker man av efter ett litet tag, då man inser att macen inte segar ihop så som en "vanlig" dator förmodligen hade gjort.
Finns fler saker som spelar in än processorhastighet och GFX. Skärmen (hur den visar färger), batteritider, hur datorn gör sig av med värme och andra smarta gadgets (tex deras strömkontakt). Apple gör datorer som är dyra men av bra kvalitet.Utter sa:Lustigt om du känner av komponentskillnader som inte existerar. Apple använder sig numer av exakt samma komponenter som vilken pc som helst. Intelprocessorer, grafikkretsar från nVidia etc etc etc. Det är helt enkelt precis samma sak i dom.mholm sa:Ja, delvis rätt. För att köra OS X i en "vanlig" dator får man ta till lite olika knep. Inte bara att installera, tuta och köra alltså. Dessutom får man inte installera OS X på annat än mac-datorer, fast windows får man installera på mac med hjälp av (exempelvis?) bootcamp.jet sa:Båda använder sig av samma hårdvara. Det som skiljer sig är förpackningen och operativsystemet.
De skillnader man märker först är de skillnader i operativsystemet. Komponentsskillnaderna märker man av efter ett litet tag, då man inser att macen inte segar ihop så som en "vanlig" dator förmodligen hade gjort.
Javisst, du måste kanske trixa lite för att få ett Mac OS att snurra på en "vanlig" pc, men det är endast för att Apple vill sälja fler överprisade pc-kloner. Jag säger absolut inte att Apple gör dåliga datorer, dom tar bara ut förjävla mycket pengar för det där äpplet.
Prisexempel:
Jag köpte en ny laptop (Asus) vid jul. Denna gav jag 9,500:- för.
För det fick jag 17' HD, p8400 2,26 Dual Core processor, 500gb 7200rpm HDD, 4 gb ram, GeForce 9650m GT 1024 (ddr3) etc.
Ungefär samtidigt skaffade en god vän en Macbook Pro med ganska exakt samma spec. Lite bättre processor men sämre grafikkort, i övrigt mycket lika.
Priset för hans dator, 26,000:-.
"ok" känns som du vet vad du snackar om... läs på innan du utalar dig. "pro"Twelvee sa:är du pro på riktigt köper du allt annat än Mac, sämsta skiten
Mac är ju nice! :DTwelvee sa:är du pro på riktigt köper du allt annat än Mac, sämsta skiten
1. Apple har haft stora problem med värmen, speciellt med nya Pro som har stängt av sig själv för många användare.pasen sa:Finns fler saker som spelar in än processorhastighet och GFX. Skärmen (hur den visar färger), batteritider, hur datorn gör sig av med värme och andra smarta gadgets (tex deras strömkontakt). Apple gör datorer som är dyra men av bra kvalitet.Utter sa:Lustigt om du känner av komponentskillnader som inte existerar. Apple använder sig numer av exakt samma komponenter som vilken pc som helst. Intelprocessorer, grafikkretsar från nVidia etc etc etc. Det är helt enkelt precis samma sak i dom.mholm sa:Ja, delvis rätt. För att köra OS X i en "vanlig" dator får man ta till lite olika knep. Inte bara att installera, tuta och köra alltså. Dessutom får man inte installera OS X på annat än mac-datorer, fast windows får man installera på mac med hjälp av (exempelvis?) bootcamp.
Javisst, du måste kanske trixa lite för att få ett Mac OS att snurra på en "vanlig" pc, men det är endast för att Apple vill sälja fler överprisade pc-kloner. Jag säger absolut inte att Apple gör dåliga datorer, dom tar bara ut förjävla mycket pengar för det där äpplet.
Prisexempel:
För det fick jag 17' HD, p8400 2,26 Dual Core processor, 500gb 7200rpm HDD, 4 gb ram, GeForce 9650m GT 1024 (ddr3) etc.
Ungefär samtidigt skaffade en god vän en Macbook Pro med ganska exakt samma spec. Lite bättre processor men sämre grafikkort, i övrigt mycket lika.
Ska man jobba med tex. grafik/layout så vill man inte sitta framför en sunkig asus,
men om man bara ska surfa porr och freeride så duger den mer än utmärkt!
Dennas ständiga avundsjuka hos Windows användare kommer nog aldrig att dö utUtter sa:Du är medveten om att en Mac är en pc med vitt-/aluminiumskal va? Samma saker inuti men du betalar oerhört mycket pengar för att få ett "snyggt" yttre och ett annat OS (som du kan köra på en PC, eller kör Linux etc).
Glöm inte att säga att din Asus förmodligen väger runt 1 kg mer än MacBooken..Utter sa:Lustigt om du känner av komponentskillnader som inte existerar. Apple använder sig numer av exakt samma komponenter som vilken pc som helst. Intelprocessorer, grafikkretsar från nVidia etc etc etc. Det är helt enkelt precis samma sak i dom.mholm sa:Ja, delvis rätt. För att köra OS X i en \"vanlig\" dator får man ta till lite olika knep. Inte bara att installera, tuta och köra alltså. Dessutom får man inte installera OS X på annat än mac-datorer, fast windows får man installera på mac med hjälp av (exempelvis?) bootcamp.jet sa:Båda använder sig av samma hårdvara. Det som skiljer sig är förpackningen och operativsystemet.
Men du kan alltid köra OSX i en \"pc-förpackning\" eller Windows i en \"mac-förpackning\".
Jag är hur som helst sjukt nöjd med min nya Macbook Pro 15\", men jag har svårt att säga att den är bättre än min gamla pc.
De skillnader man märker först är de skillnader i operativsystemet. Komponentsskillnaderna märker man av efter ett litet tag, då man inser att macen inte segar ihop så som en \"vanlig\" dator förmodligen hade gjort.
Javisst, du måste kanske trixa lite för att få ett Mac OS att snurra på en \"vanlig\" pc, men det är endast för att Apple vill sälja fler överprisade pc-kloner. Jag säger absolut inte att Apple gör dåliga datorer, dom tar bara ut förjävla mycket pengar för det där äpplet.
Prisexempel:
För det fick jag 17\' HD, p8400 2,26 Dual Core processor, 500gb 7200rpm HDD, 4 gb ram, GeForce 9650m GT 1024 (ddr3) etc.
det är ju snarare tvärtom att mac är totalt bundna , de är låsta till itunes osv, på en pc kan du själv välja vilket OS, hårdvara.mholm sa:I vad? Att mac är en pc med \"vitt-/aluminiumskal\"?jet sa:Utter har rätt.
Förklara gärna mer.
\"Windows has no users, it has hostages!\"