Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Glöm inte bort att aldrig låta Conrad fitta skidorna åt dig. Alla vet ju att han bara kapar med tysk fulsåg!Nojlas sa:Rålängd på skidorna kommer inte lanseras förrän nästnästa säsong. (2012)
Då finns det bara en längd av alla lagg (oftast 2.10 långa) med en rak oavslutad ände.
Din "skifitter" kapar av till rätt längd och tillverkar den bakände du vill ha. Swallowtail, twintip, platt bakände, semitip - you name it!
Hehe, undrar om han har hittat ett par fina gröna lagg i nån container som bara var lite trasiga i ena änden. Jag gillar bindningen skarpt. Dom där gamla Tyroliaklämmorna är underskattade. Och istoppat i pjucken är alltid the new shit för den som vågar.Nojlas sa:Rålängd på skidorna kommer inte lanseras förrän nästnästa säsong. (2012)
Då finns det bara en längd av alla lagg (oftast 2.10 långa) med en rak oavslutad ände.
Din "skifitter" kapar av till rätt längd och tillverkar den bakände du vill ha. Swallowtail, twintip, platt bakände, semitip - you name it!
Hehe, blir lite skumt med var centrum på radien hamnar på skidan bara, kapar man en 210cm ner till 150cm så hamnar ju den ursprungliga midjan rätt långt bak på skidan. Tanken är ju rolig i varje fall. Får nog va oavslutade ändar både fram och bak i sånna fall, beroende på hur mycket man kapar fram respektive bak kan man då styra var på skidan skärningen skall hamna också, om man vill ha symetriska parkskidor eller mer normalt skurna skidor t.ex. Så får skidshopen böja till brättena på nått vis sen.MnO sa:Hehe, undrar om han har hittat ett par fina gröna lagg i nån container som bara var lite trasiga i ena änden. Jag gillar bindningen skarpt. Dom där gamla Tyroliaklämmorna är underskattade. Och istoppat i pjucken är alltid the new shit för den som vågar.Nojlas sa:Rålängd på skidorna kommer inte lanseras förrän nästnästa säsong. (2012)
Jag ser redan framför mig hur det kommer se ut på forumet framåt höstkanten 2011 när Conrad börjar prångla iväg nästårsgrejor.
"Sportconrad fuskar med skifitting!"
"Snedkapat, vad göra?"
och sen på K&S på våren:
"Monterade för 312mm och swallowtailkapade till 187cm"
För att inte tala om prångel-Andrés annonser med okapade skidor i plast.
Ingen här har ju rätt?nomme sa:Tänk efter nu han har rätt.. skulle kunna vara så..efter som du inte använder sama stålkanter när du svänger höger - resp vänster. Dom skulle alltså kunna ha kortare radie på INNER-stålkanten.. då skulle de fungera att svänga åt båda hållen.. bara man har skidorna på rätt fot, aldrig hört om något sådant men de verkar ju smart!somebody sa:Då går det åt helvete.melgibson sa:vad händer om man vill svänga åt andra hållet då?? o.O
åt höger alltså..
Confirmed.Mountain_Man sa:Njaaaäee ... om svängradien nu ligger i spannet innebär det att fullrockers svänger åt motsatta hållet som skidor med traditionellt spann. Då blir alltså bergskidan dalskidan och tummen byter plats med lillfingret. Kan någon med fullrockade skidor bekräfta detta? Mina kryssskrik är inte färdigrockade ännu ... ;-)
Klart det går, de har ju spann, till skillnad från dagens bestialiska tingestar. Det var bättre förr, skidor med spann för bra sväng men rak skärning för optimal puderprestanda.linder sa:Då har vi alltså kommit fram till att det inte går att svänga alls med sådana där skitgamla träskidor som är helt raka! Perfekt!