Vilken skidiflm här mest känsla?

Chilla

Aktiv medlem
Jag har letat så länge efter en skidfilm med känsla så sjukt länge men ännu inte hittat någon..

kan någon ge ett bra enxempel på en bra!??..

jag vill ha någonting i stil med "the white album" fast skidor..

Jag tycker skidifilmer ska vara mer som dokumentärer..

fred ut..

Yearbook har ju en hur skön känsla som helst.
Har ju inte sett "the white album" så vet ju inte villken stil du är ute efter..

Tycker också om skidfilmsdokumentärer!

First Price från Field productions är kanon! Den har det här sköna stuket liksom! Inte den största budgeten... men de kan leverera bra kvalité och känsla ändå!

Forward som level1 prod har skapat

alla level1 prod filmer är bra och har mkt känsla
tbc har ingen känsla alls , man mår dåligt när man ser den

TBC
WSKI 106
Shanghai Six
PYB
Propaganda
Happy Dayz
lite annat finns ju alltid att hitta. men dom här e rätt mjuka

white album visst är det shaun white? Den är hur bra som helst. Innan jag kollade på den filmen tyckte jag snowboard var ointressant men efter jag sett filmen så är det minst lika grymt som skidåkning =)
/F

TBC har ju ingen alls,
bara jobbiiig,
pushfilms the scanners har as soft extra matrial med massa snack o grejjer,
o sista extra på den e as kul:) dom snackar emd nå alkis nej men nån som e full i norge as slkojj

August_goddag sa:
TBC har ju ingen alls,
bara jobbiiig,
pushfilms the scanners har as soft extra matrial med massa snack o grejjer,
o sista extra på den e as kul:) dom snackar emd nå alkis nej men nån som e full i norge as slkojj
vad är det jobbiga? TBC är konst

att allt e så snabbt o ingen känsla bara massa skit musik snabbt tempo hela tin, jag tycker bara att den e jobbig okej?

TBC är praktexempel på en skidfilm utan känsla..
dom har bara låtar och feta hopp.. ingenting emellan..
det är inte ett stopp i musiken för ens tanner slår sig i slutet...

not another ski movie och alla 4 swedish posse- filmerna har bra känsla tycker jag....inte som tbc med bara en massa feta hopp och musik hela tiden, precis som "chilla" skrev...

chilla sa:
TBC är praktexempel på en skidfilm utan känsla..
dom har bara låtar och feta hopp.. ingenting emellan..
det är inte ett stopp i musiken för ens tanner slår sig i slutet...
tycker precis tvärtemot dig. TBC är ett praktexempel på en film MED känsla. den e så klockren. förutom typ jon larsson o seb garhammer. mike wilson e också rätt tråkig. men när espen och pk kommer ryser man typ

generellt skulle jag säga att det är mest känsla i semi-pro filmer, dvs filmer med riktigt talangfulla och uppkommande skidåkare som ännu är amatörer.. tror detta har att göra med att sådana filmer är är lättare att själv relatera till. brukar också vara mycket glädje i sådanna filmer, vilket är essentiellt för att det ska vara känsla.

davidp sa:
generellt skulle jag säga att det är mest känsla i semi-pro filmer, dvs filmer med riktigt talangfulla och uppkommande skidåkare som ännu är amatörer.. tror detta har att göra med att sådana filmer är är lättare att själv relatera till. brukar också vara mycket glädje i sådanna filmer, vilket är essentiellt för att det ska vara känsla.
håller fan med dig. att se folk som är ungefär lika duktiga som en själv inspirerar mer

En film med känsla är Pass it on.. skön story igenom hela filmen.. mycket oseriös åkning xD.. Speciiellt i friends delen.. men endå så mixar dom de med fresha å stilrena trick!.. en perfekt film!..

om inte den duger så rekombenderar jag Ready Fire Aim.. från PBP.. sköönt klipp med bra åkning.. vilket skapar en helshysst känsla igenom hela filmen..

jag vet att det är 2 "gammla" filmer.. men jag tycker att film som gjorts nydligen inte har samma känsla.. visst maler dom på men nya stiiliga trick i TBC?.. men de är nått som saknas lixom.. ..

de va bättre förr..

håller med jeppenator, Pass it on är sjukt skön

shanghai six, not another ski movie är ju 2 sjukt bra filmer. sen verkar ju Nova Films frame by frame verkar bli en av dom skönaste rullarna, iaf på trailern. I trailern tycker jag att man känner glädje och man blir riktigt sugen på att åka skidor.

Ska du ha redig kännsla så kolla extramaterialet på Rising...
Det abslut bästa jag nånsin sätt.

Tillbaka
Topp