En fundering är, varför vill man flytta med barn i den åldern i en till två år, känns lite taskigt mot dem att bryta upp två gånger på så kort tid, kan vara värt att fundera om sin egen egoism är värd mer än sina barns trygghet. Elakt, vet, men tänk iallafall tanken både en och två gånger. Tänk gärna tre gånger med när ni ändå är igång.
Men nog om det, det jag skulle kolla på om jag skulle flytta, är vad man kan göra när man inte åker skidor. Lite som att flytta till Stockholm bara för att gå på GrönaLund, tråkigt att vara där då de håller stängt om man inte har annat som drar.
Så något att tänka på är:
Är man beredd att bo i t.ex Kittelfjäll i maj, när allt är stängt
Har man koll på att många av de man ev kommer ungås med kanske försvinner under 6månader om året
Är man sugen på att umgås med inflyttade Stockholmare som har någon dröm att förverkliga sitt liv genom att instagrama en falsk bild på hur man har det
Kan man tänka sig att vara ensamma, kanske i många dagar till veckor
Är man bered att stå ut med turister 6-10 månader/år
Vad är man bered på att undvara restaurangbesök, biobesök och liknande
Är man bered på att eventuelt få mycket längre till nära och kära...
När ni tänkt klart, så hoppas jag på att ni tar steget och flyttar (gärna längre än 1 till 2 år) Det är verkligen ett fantastisk liv att kunna åka skidor på vintern när man vill, men även att bo i fjällen på sommaren, vilket nästan är ännu bättre.
De flesta orterna i fjällen är trevliga, men på olika sätt, eftersom du är lärare är ni garanterat mer än välkomna med
Lycka till