Vilket borde man välja av dom här "fjällen" ?

Vi ska till vemdalen v10 därför undrar jag , vilken backe är bäst?
Vemdalsskalet,Björnrike eller Klövsjö .

Tack på förhand

Senast ändrad:
åk i alla.. lite olika olika dagar o så.. då blir de så bra så..

vi ska bara vara där 1-2 dagar så vi hinner nog inte , dessutom kommer vi inte ha tillgång till något fordon att ta oss mellan backarna med . Så jag skulle uppskatta svar som talar om vilket som är bäst just nu !

Skalet är efter den nya utbyggnaden områdets bästa anläggning. Under den nya stolliften hittar du två riktigt bra nedfarter.

Gillar Vemdalen mest men måste nog säga att man kan hitta bättre åk i Björnrike! Vill man åka offpist finns det några halvgömda ställen som är ganska sköna faktiskt!

Klövsjö är bra men skuggigt stor del av dagen.....

Jeffa

Jag gillar klövsjö helt klart bäst. De har brantast åkning, man lessnar fort på björnrike och skalet!

När ändå Vemdalen är på tråden..

Ska upp dit den 15e mars och undrar vad det finns för kvällsunderhållning såsom barer, discon osv.. för personer i 20 års åldern?

tack på förhand

Fiddish

Vet inte om detta var riktat till mig men jag tar åt mig :)

Var i Åre för 2 år sedan och hade då gratis boende.. nu är det gratis boende ordnat i Vemdalen så därför bär resan av ditåt!

mycke offpisst som fan på vemdalsskalet nu på sportlovet har jag åkt offpist som en galning

björnrike = barnfamiljer. 2 "branta" pister
klövsjö = avancerad åkning mestadels, inte så mkt för barnfamiljer
skalet = nyaste området är väldigt bra, fått lite längd på backarna. annars äre "mellansvår" åkning

beror på vad du söker.. själv åker jag alltid i skalet (pga stugan) och trivs svinbra där. mkt folk också, men inte så långa köer.. ska vara till pass express då. inte så bra park i år kan jag lova, men den duger till mellangoda. ang. uteliv äre rätt dött, okej är man 20 kommer du in överallt då det är 18års gräns, men händer inte alltid någonting. inte som i åre direkt. men det duger^

Tillbaka
Topp