vilket e det bästa jibb-stället i alperna...

Jadu, St. Anton är ett bra alternativ!
Där finns det ställen för alla sorters åkning har jag hört.
Har ej haft turen att få åka ner dit men dit skulle iaf ja satsa på att åka.
Vet inte om det finns några grymma parker där men ..

ja du nonstop, inte för att st anton inte är grymt på alla sätt och så, men det finns förövrigt ingen park så hur jib det är vet jag inte va... Närmaste finns på bussavstånd i lech, men den är ingen höjdare. Det rycktas annars att avoriaz bjuder på bra åkning och en riktigt fin park

Jag skulle ialafall inte åka till Alperna för att jibba! Om man vill jibba och bor i sverige skulle jag utnyttjat det mycket fina/bra ställen vi har här, kläppen åre å allt det, sen om man vill ha mycket snö å offpist DÅ skulle jag dra till Alperna!

BigAir läs igenom ditt svar en gång... Jag hoppas du inser hur idiotiskt det låter.
Jibbar inte själv, men jag åker hellre till whistler än romme. Varför? frågar du mig undrande... jo mer snö är svaret. Kanske får du ett liknade svar utav en inbiten jibber, när du ställer frågan, varför han inte använder sig utav parken i vässjöbacken hela vintern.

avoraiz ska som sagt vara jävligt bra med 9(!) parker i systemet "Port du Soleil"...

Tignes kan också ha en fin park lite då och då...

Ja men varför åka till Alperna för att jibba när det finns kläppen, åre å massa andra ställen som är lika bra som alperna!

Man åker ju inte till alperna bara för att jibba. Vist det blir ju lite jibbing. men man gör ju dessa resor i förhoppningen att hitta dom perfekta puderåken och gå med ett leende på läpparna resten av kvällern.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp