Har varit nere i Chamo i två sesonger. Första körde jag med ett par uvex med något slags iridiumglas. Problemet med dessa var att den snygga beläggningen ersattes med repor när man torkade av snö med hansken. Detta plus att de immade ganska kraftigt i svåra förhållanden gjorde att jag köpte ett par Spy till förra sesongen. Men även detta var ett dåligt köp. Dom immar nästan jämt och även mellan glasen. Däremot är dom jävligt snygga och coola. En annan nackdel med dom är att de är så breda att det är omöjliga att bära dom tillsammans med en hjälm. Men annars är det faktiskt en fördel.
Mina polare har kört med diverse andra goggels. Oakley, Bollé, Arnette och Dragon.
Oakley gogglesarna, tycker jag är aldeles för smala, och även med dom har det varit problem med imma plus att isoleringen lossar efter ett tag.
Arnette har funkat bra och de är rätt coola, men de som faktiskt har funkat bäst är Dragon gogglesarna. En av mina polare har kört med sina i över två sesonger. Dom har aldrig immat. Dom sitter nära ansiktet och är lagom breda för att inte störa synfältet men går ändå utmärkt att bära tillsammans med diverse hjälmfabrikat.
(Men den allra största fördelen med dom är att dom är så jävulskt coola och snygga.)
Så när jag blir rik ska jag definitivt innhandla ett par Dragon.
Dragon rules!!!