vilket märke dårå?

freeride_nu

Aktiv medlem
vilket märke dårå?
Hallo står inför det svåra valet att välja skidglasögon inför säsongen, bollé gör ju rätt snygga grejer åså men det finns ju så mycke annat åxå,snälla hjälp mig

vilket märke dårå?
Jag tycker att det viktigaste är hur dom funkar inte hur dom ser ut. Köp tex inte skitdyra brillor med spegelglas. Det är bättre att köpa ett par Scott runt 500 spänn med gula eller röda dubbelglas (åker man i sverige behöver man inga spegelglas, det blir så jävla mörkt) dubbelglasen är bättre mot imma och sånt.
SÅ det så

vilket märke dårå?
jag har skälv letat helt plötsligt stod hon där med dom kolaste glasögonen jag har sett, spegelblått glas med svart band och på det stod det DA KINE.. MEN JAG HAR ALLDRIG HITTAT NÅGRA SYND FÖR DOM VAR RIKTGT STYGGA .....DANNE.

vilket märke dårå?
Smith gör justa brillor, både för och utan hjälm. Dessutom fungerar de i alla väder och har utbytbara linser som spegel, röd, gul. Att kompinera med ett otal färger av ram till din klädsel.

Modellerna är;
TurboCam - eldriven fläkt(!)
Regulator - normala

Mvh,
Henke

vilket märke dårå?
Har varit nere i Chamo i två sesonger. Första körde jag med ett par uvex med något slags iridiumglas. Problemet med dessa var att den snygga beläggningen ersattes med repor när man torkade av snö med hansken. Detta plus att de immade ganska kraftigt i svåra förhållanden gjorde att jag köpte ett par Spy till förra sesongen. Men även detta var ett dåligt köp. Dom immar nästan jämt och även mellan glasen. Däremot är dom jävligt snygga och coola. En annan nackdel med dom är att de är så breda att det är omöjliga att bära dom tillsammans med en hjälm. Men annars är det faktiskt en fördel.
Mina polare har kört med diverse andra goggels. Oakley, Bollé, Arnette och Dragon.
Oakley gogglesarna, tycker jag är aldeles för smala, och även med dom har det varit problem med imma plus att isoleringen lossar efter ett tag.
Arnette har funkat bra och de är rätt coola, men de som faktiskt har funkat bäst är Dragon gogglesarna. En av mina polare har kört med sina i över två sesonger. Dom har aldrig immat. Dom sitter nära ansiktet och är lagom breda för att inte störa synfältet men går ändå utmärkt att bära tillsammans med diverse hjälmfabrikat.
(Men den allra största fördelen med dom är att dom är så jävulskt coola och snygga.)
Så när jag blir rik ska jag definitivt innhandla ett par Dragon.
Dragon rules!!!

vilket märke dårå?
Vad jag har fattat så är det Scott som tillverkar Dragon. Och Scotts brillor är väl överlag billigare, men kanske inte snyggare. Men Scott är ju riktigt duktiga på goggles så Dragon borde ju ha samma kvalitet som de Scott-märkta = suverän.

Tillbaka
Topp