VIllken longboard ?

• Trådstartare Trådstartare Morot
  • Start datum Start datum
M

Morot

Guest
VIllken longboard ?
Finns mycket trådar om det här men vill ha ett svar snabbt , ska beställa nu :D

Men det är val mellan 2 st longboards ! har hört att dom båda är bra ? villken ska jag köpa ?

http://www.lushlongboards.com/index.php?cPath=0_301
http://www.kahalani.se/product_info.php/cPath/31_130/products_id/624

Har hört så mycket olika saker , men jag vill ha longboarden till at cruisa runt på stan och till skolan på , den ska inte vara för svår styrd och den ska rulla bra !!! VIllken av dessa rekomenderar ni `? elr har ni nått mycket bättre alternativ ?

VIllken longboard ?
jag har inte hört något fåligt om lush, än... å den va ju utan tvekan snyggare :D den är även längre vilket jag gillar, de är "goare" men det är ju personligt, en kortare bräda är ju lättare att bära.. : P
en annan sak är formen på lushbräda, ja vet inget omformen på kahalanin men de som e bra på lushen är att den den har "camber" vilket betyder att (om ja inte blandar ihop det me concave nu) att det lutar innåt lite så att man kan känna vart mitten är på brädan, dvs "mittensträcket" (inte mitten på längden, utan på bredden) om du förstår vad jag menar :P

Senast ändrad:
VIllken longboard ?
1234joel sa:
jag har inte hört något fåligt om lush, än... å den va ju utan tvekan snyggare :D den är även längre vilket jag gillar, de är "goare" men det är ju personligt, en kortare bräda är ju lättare att bära.. : P
Jag gillar också längre brädor , och tycket även att den är snyggare , men alla pratar så gött om kahalani brädan så jag tänkte att det kanske är nått att gå på :D men men..

VIllken longboard ?
kahalanin utan tvekan. Den kommer med bättre komponenter (hjulen och kullagren). Dom är handgjorda vilket innebär att dom utan problem skräddarsyr en bräda efter dina behov och din vikt m.m. Du kan åka in till deras butik, östgötagatan. 20 och prova brädan innan du köper (Helt klart värt det, man ska aldrig chansa på en bräda över nätet) och iom. att det är dom själva som gör brädorna får du garanterat en ny ifall något händer, du slipper alltså hålla på att krångla med reklamationer o skit. Till sist så gör dom grymma brädor.

VIllken longboard ?
bor du i sthlms området så åk till butikerna och känn på flexet osv på brädorna. känn själv och välj efter det!

Senast ändrad:
VIllken longboard ?
yahman sa:
bor du i sthlms området så åk till butikerna och känn på flexet osv på brädorna. känn själv och välj efter det!
Jag håller bara med! Åk in å titta till dem! själv har jag precis en sådan du tittar på. Jag är hel nöjd!!!1

VIllken longboard ?
Ingen av dom! Köp en Landyachtz dropp off eller vad den nu heter.
Påminner mycket om kahalanin men har en kick. Det är bedrägeri att
saluföra en helt platt bräda som citycruiser. Du kommer vara mycket
glad över din kick när du vill börja ta dig upp för branta trottoarkanter,
över djupa stuprännor, när du ska göra 90% svängar runt skarpa hörn
och när du behöver en referens för vart brädan ska ta slut när du lägger
dig ner för att slajda eller hockeystoppa.

Ska man däremot enbart glida fort men inte för fort längs landsvägar
eller cykelbanor ner till hamnen för att ta en öl ser båda brädorna
sweet ut.

VIllken longboard ?
FunkyFreshDiscoSpex sa:

sweet ut.
FÖr er som inte har en kick , hur funkar det för er ?

VIllken longboard ?
Det fungerar, jag har åkt både och. jag rekomdenderar dock kick. det är grymt skönt att ha
du har större kontroll vid manuals och dessutom goare möjligheter att ta dig uppför kanter.med lite fart och kick kan du tvinga dig upp för höga trotoarkanter. inte jättesnyggt alltid men satan efektivt

VIllken longboard ?
Pohjo sa:
FunkyFreshDiscoSpex sa:

sweet ut.
FÖr er som inte har en kick , hur funkar det för er ?
helt utmärkt!

VIllken longboard ?
Pohjo sa:
1234joel sa:
Pohjo sa:
men alla pratar så gött om kahalani brädan så jag tänkte att det kanske är nått att gå på :D men men..
jo, de borde ju ligga något bakom det kanske? :P men en del säger att de är överskattade....
Mm , det är svårt detta :D
nej, jag har en från kahalani och jag har tästat ungefär 10st andra olika modeller. och ingen rullar och har sånt bra flex som min. het bra service också.
När jag beställde min så visste jag ingenting. beställde en 72cm bräda med 175 truckar, på tok för sjukt men det visste ju inte jag. när dom fick in beställningen så ringde dom till mig och sa att det inte skulle funka ihop. vi kom översens om ett bättre alternativ och när han hade fått den nya beställningen klockan 3 på torsdag så kom den dagen efter på fredag. jag är MYCKET nöjd:D

VIllken longboard ?
FunkyFreshDiscoSpex sa:

sweet ut.
Sluta snacka skit. Man använder ju fan aldrig kick när man svänger på en longboard?? :S Kick kan vara skönt om du ska ta upp brädan, alltså som på en vanlig skateboard. Annars är de mest en estetisk sak som man fan inte bör använda när man åker.

Senast ändrad:
VIllken longboard ?
köp lätt kahalani,gubbaran där är grymt sjyssta dom fixar lätt en bra bräda till dig för runt 2500:- även om de inte är kahalani så har dom andra sjyssta somtex fibertec o blackcross;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp