Vinter Längtan

jeppenator

Aktiv medlem
Vinter Längtan
är jag den enda personen här på freeride som längtar efter vintern jusst nu.. jag tror inte jag orkar vänta längre..
vaknar upp varje morgon och tänker "en dag närrmare vintern"
jag har provat mitt skidställ typ 100 ggr bara för å få den där vinter känslan..
dragit på mej pjäxor skidor å stavar bara för å få lite mer motivation för å överleva sommaren.

är jag ensam om detta beteende? xD..

Senast ändrad:
Vinter Längtan
ja...en så länge tror jag...jag måste vänta till oktober då kan jag testa mina efterlängtade Line Invader skidor!!!!!

Vinter Längtan
Nej fy fan, det går inte en dag utan att jag tänker på skidåkning minst 5 ggr.

Brant puder som sprutar i ansiktet när man svänger. Studsar upp för att ta ett andetag och så en till sväng med tillhörande torrt puder i ansiktet.
Gasa på på de öppna ytorna, med solen bakom dig och se din egen skugga med snösprut framför dig.
Sluff som följer efter dig och tvingar dig att antingen köra på eller svänga lite åt sidan för att åka bredvid det.
Eller kanske en härlig dag i vårslasket och gott sällskap.

Herre jävlar, när kommer snön?

Vinter Längtan
nej! du är inte ensam! mer snmö åt folket! vad säger ni? snö i skidbackarna sommar hemma? :D skulle va soft:D aja! snööö längtan

Vinter Längtan
själv klart :D att man längat som en stor hummertock!! ha ju åkt i helgen skidor för få in vinter känslan och skönt som fan va det att få ta på snö när dte är augusti och nåra månader innan vintern kommer.

Vinter Längtan
hehe bra ide frandfors =) nej självklart är du inte ensam.. har gjort samma som du, och så trodde man att resan till stryn mitt i sommaren skulle mätta längtan lite så hade man ju grymt fel, längtar nu mer än någonsin!!!

//CJH

Vinter Längtan
frandfors sa:
victorL sa:
man borde uppfinna ett piller så man sov hela tiden fram till vintern
Mycket sant ! Ska vi sätta oss och konstruera ett sådant victorL ?
Eller så slår man sig förjävla hårt i skallen och hamnar i koma precis
före sommaren !
jag gillar din andra teori med att slå sig själv i huvvet:P men till och börja med kan du och jag sätta oss ned och börja forskningarna innan vintern och sen kan vi lägga ut pillret här på Freeride nästa år! :D

Vinter Längtan
Som så många andra har sagt, så är du definitivt inte ensam om detta. Detta kan dock ses som märkligt beteende för den som inte förstår skidåkningens fina sidor, har jag märkt med mina vänner:D

Vinter Längtan
Det finns ju massa statistik på hur många ggr/dag killar tänker på sex. Ibland undrar jag om inte tankar på skidåkning ligger ungefär jämt i antal ggr/dag.

Och som Actimel säger.. Man har ju inte direkt alltid full förståelse från en del i ens närhet när den värsta abstinensen sätter in.

Vinter Längtan
Actimel sa:
Som så många andra har sagt, så är du definitivt inte ensam om detta. Detta kan dock ses som märkligt beteende för den som inte förstår skidåkningens fina sidor, har jag märkt med mina vänner:D
Hahahah =D.. förstår så exakt vad du menar =D.. känner egentligen ingen som e så "snö oman" som en själv, härligt att höra att man ändå inte är ensam =D

//CJH

Vinter Längtan
det ar faktist inte sa langt kvar till vintern nu, men det finns faktist manga saker som stillar hungern efter var allas alskade sno, vattenskidor/wake, studsmatta eller sa tar man pa sig hela utrustningen och lanar sina foraldrars (alt. sin egen, dock mindre bra) vardagsrums matta och kor lite nose och tail press, fula 360 m.m.
kolla pa skidoch snowboard filmer hjalper inte alls. det ger bara motsatta effekten.

vi ar inte ensama.

Vinter Längtan
victorL sa:
frandfors sa:
victorL sa:
man borde uppfinna ett piller så man sov hela tiden fram till vintern
Mycket sant ! Ska vi sätta oss och konstruera ett sådant victorL ?
Eller så slår man sig förjävla hårt i skallen och hamnar i koma precis
före sommaren !
jag gillar din andra teori med att slå sig själv i huvvet:P men till och börja med kan du och jag sätta oss ned och börja forskningarna innan vintern och sen kan vi lägga ut pillret här på Freeride nästa år! :D
Presis som att vissa djur går i ide under vintern så kanske skidåkarna kan komma att evolutioneras i motsatt rinktning.. alltså att sommna in under sommaren?

Vinter Längtan
Du är absolut INTE ensam om detta sätt att leva, längtar också sjukt mycket efter vintern ! behöver bara komplettera mitt ställ med jackan bifrost från ripcurl, nån som vet vart den går att köpa ?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp