virka mössa

ajliin

Ny medlem
virka mössa
Har precis börjat virka egena mössor, sjukt avkopplande!!
Undrar bara om d e nån som har tips på var man kan köpa garn i Sthlms området.

virka mössa
ja men d har ju typ mintgröna rena bomullsgraner. E ute efter lite bättre än så!!! D borde finnas nån ren garnbutik, men d verkar som alla har lagt ner!

virka mössa
Ja, då fick jag det bekräftat. Det ÄR bättre att bo i småstäder. Här har vi minsann BÅDE Brittas Handarbete och Ingers Symaskiner som har ett gediget sortiment av garner.
Tänk så mycket jag kan virka då...
Decentralisering, bara av ondo?
Lycka till i storstan...

virka mössa
det finns en liten butik i st eriksplan. på rörstrandsgatan tror jag, precis i korsningen vid tbanan å det. den säljer typ bara garner. hur virkar man en mössa? det vill jag också göra.

virka mössa
Jag kunde förrut i typ 8:an när jag gick på syslöden. Eller kunde, jag visste hur man gjorde på ett ungefär. ska fråga morsan för att friska upp minnet lite. För inget slår ju en läcker egen virkad mössa.

virka mössa
låt morsan göra det istället. bor man hemma kan hon dessutom inte tjata på en att gå ut med slasken medans hon virkar.. det är det bästa. det nästbästa är att det blir ordentligt. och det tredje bästa är att det är gratis..

virka mössa
Det finn även en del affärer vid korsningen sveavägen-kungsgatan.
vad heter de, hm "panduro hobby" och "kreatima" tror jag. var längesen jag var där, vet inte vad de har...
finns ju på översta våningen i nk huset och på åhlens.

Lycka till med virkandet.

virka mössa
aka betyder ibland-annvänder-jag-det-ena-namnet-och-ibland-det-andra-så-jag-skriver-båda-men-sätter-aka-imellan-så-att-alla-vet-vem-jag-är. Alltså heter killen John men vill bli kallad Dunder.

virka mössa
aka: Also Known As. Används ofta om tjyvar och andra bovar som håller sig undan rättvisan och därför går under alternativa namn.

Är det inte lite ute att virka mössor i vinter? Enligt säkra källor är dart vinterns stora pryl. Till nästa vinter ryktas det mot alla odds att det kommer att bli inne att lägga av, låter inte helt vettigt iofs.

Jossan: bra poäng där

virka mössa
Dem enda garnaffären i Sthlm ligger på Södermalm. Den enda jag har varit in i ligger på Torkel Knutssonsgatan. Helt ok, kändes dock lite liten. Panduro Hobby säljer inga garner. Annars finns det en garnaffär i täby C. Det är väl dom jag känner till.

När jag var i Tänndalen fanns det inte så mkt garn där heller. Vi var tvugna att åka till Röros för att hitta det vi ville ha. Så det finns nog inte garn på alla orter ändå. Även om det finns en liten butik o Funäsdalen som i o f s sälger garner så hade dom inte det jag behövde och har inte så mkt.

Lycka till!

virka mössa
finns även en affär i närheten av rockawaybeach där jag vet att de säljer tyg, frågan är om de säljer garn också...

virka mössa
Det finns en garnaffär på Karbergsvägen, vid Odenplans tunnelbane uppgången. Där finns det mycket garn, börja med att virka pannband det är lättare!

virka mössa
virka pannband är ju assvårt. mössor inga problem, men pannband, ja jävlar. när jag precis hade virkat på de fasta maskorna på det första lösa varvet så insåg jag att jag hade snurrat hela bandet, då la jag ner. det är ju så svårt att pilla in de fasta i de lösa. tog mig en timme eller nåt. så mkt tålamod äger inte jag...fast om man bortser från första varvet så har du rätt, man slipper ju öka. o då äre fest...

Tillbaka
Topp