virka pannband?

Pistoff

Ny medlem
virka pannband?
tja

har gjort en hel del lyckade mössor och då kom jag på idén att prova mig på ett pannband. Jag har förstått att man ska göra precis om man virka en mössa bara att hålet(startsträckan) ska vara större. När jag sedan länkar ihop de två ändarna så virkar jag "i hålet" det är nu problemen uppstår...trådarna vrider sig....

någon som har några schysta tips eller bra tydliga breskrivningar...

peace

virka pannband?
Senast ändrad:
virka pannband?
victorsallander sa:
du gör först lösmaskor beroende på hur högt du vill ha ditt pannband, sen virkar du tillbaka gör en extra lösmaska för att sedan vända. då blir det som en halsduk fast du bara syr ihop det. då slipper du virka runt och det blir clenare att virka på höjden.

Ekdahl är bannad jag får skirva åt honom.

såhär blir det sen:

http://christianekdahl.bilddagboken.se/p/show.html?id=121183815&t=1194994801&currimg=3
sjukt cleant;) men ska göra med rand så känns lite jobiggt:/lr :P?...ska nämligen sälja till en polare:P

virka pannband?
om du är i gbg någon gång gå till strikk som ligger nära hollywood du går bara igenom en "gång " med massa cafe och sån skit så är du där sen

eller sök på strikk på google så kommer du till deras hemsida så mailar du till dom och frågar hur du skall göra. dom har garn och stickor etc etc men du känar nog mest på att åka dit

virka pannband?
gör ett långt snöre av lösmaskor, med måtten ca 55cm, beroende på hur brett huvud du har, gör därefter 3 extra lösmaskor och byt hålll, fyll på med halvstolpar. (tror jag det är)
på det här sättet kan du enkelt göra den där randen du ville ha. Tycker personligen att det är snyggare att virka på det här sättet än på höjden, det är även smidigare iochmed att du slipper byta håll oftare.
lyckatill!

virka pannband?
Gavva sa:
gör ett långt snöre av lösmaskor, med måtten ca 55cm, beroende på hur brett huvud du har, gör därefter 3 extra lösmaskor och byt hålll, fyll på med halvstolpar. (tror jag det är)
på det här sättet kan du enkelt göra den där randen du ville ha. Tycker personligen att det är snyggare att virka på det här sättet än på höjden, det är även smidigare iochmed att du slipper byta håll oftare.
lyckatill!
byt håll? ska man inte sätta ihop ändarna? om man inte gör de så virkar man la inte på bredden? säkert jag som är dum som inte fattar:P

virka pannband?
Pistoff sa:
Gavva sa:
lyckatill!
byt håll? ska man inte sätta ihop ändarna? om man inte gör de så virkar man la inte på bredden? säkert jag som är dum som inte fattar:P
byta håll som sagt, jag brukar göra på det här sättet, så man har en avlång halsduk, sen sy fast lite foder i den, sen sy ihop båda ändarna, okej det blir kanske lite fult men ha bara skarven bakåt så tänker varken du eller någon annan på den

virka pannband?
Pistoff sa:
Gavva sa:
lyckatill!
Jo blir mycket lättare och snyggare tycker jag om du efter att ha gjort ett snöre av lösmaskor och virkat tillbaka en gång att virka ihop bandet och bara röja på runt runt :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp